Nekromanti Animé och Manga, platsar in på detta forum? [NT]

Ghorgareth

Warrior
Joined
9 Jan 2002
Messages
223
Location
Småland
Jin Roh

Någon som har sett Jin Roh? Jag undrar om det finns någon som har bra koll på hur man får tag i billig animé och manga. Bekant med vissa ställen, men det är i regel rätt dyrt. Ngn som har ett bra alternativ?
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Om de kan ses som fantasy eller SF... [NT]

Hmm, alla tecknade filmer är väl fantasy, jag har inte sett en enda tecknad figur i hela mitt liv (på gatorna och på stadens torg). Antingen är de riktigt sällsynta eller så finns det helt enkelt inte, påhittade figurer som Orcher och Alver :gremlaugh:

/Seinet Wintermute - Försöker vara lustig.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Om de kan ses som fantasy eller SF...

jag har inte sett en enda tecknad figur i hela mitt liv (på gatorna och på stadens torg).

Jag har aldrig sett en svartvit figur heller, så kan vi prata gamla Fred Astaire-filmer också? (-:
Förresten är folk sällan så där platta och tvådimensionella ute på stan som de brukar vara i TV-rutan.....

--
Åke
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Om de kan ses som fantasy eller SF...

Hmm, det är fullkomligt riktigt. Men man får ju faktiskt tänka på att det oftast bara är en kamera som återspeglar verkligheten från det tredimensionella rummet.

Genom att addera ytterligare en kamera kan man återspegla tre dimmensioner genom att analysera skillnaderna i de två bilder som de båda kamerorna genererar (varje kamera genererar en två-dimensionell bild). Dock måste man då veta vilket avstånd det är mellan de båda kamerorna för att kunna återskapa en korrekt visad 3D-bild.

Nåja, svartvita människor finns, de kallar deathmetal:are eller blackies. :gremlaugh:

/Seinet Wintermute - Sitter och lyssnar på Beseech
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Om de kan ses som fantasy eller SF...

svartvita människor finns, de kallar deathmetal:are eller blackies.

Vad vi nu vill se är följaktligen en black metal-snubbe som diggar Fred Astaire. (-:

--
Åke
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: Om de kan ses som fantasy eller SF...

Vad vi nu vill se är följaktligen en black metal-snubbe som diggar Fred Astaire. (-:

Vill vi verkligen det?
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Om de kan ses som fantasy eller SF...

Vill vi verkligen det?
Precis, det undrar jag med. :gremlaugh:

/Seinet Wintermute - Tankar hem musik för kvällens fest
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Om de kan ses som fantasy eller SF...

"Förresten är folk sällan så där platta och tvådimensionella ute på stan som de brukar vara i TV-rutan....."

Du hänger uppenbarligen rätt sällan på Stureplan :gremwink:
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jag föreslår då följande för fantasy-diggande anime-nybörjare:

Laputa
Nausicaä (stavas annorlunda)
Record of the Lodoss War
Heroic Legend Arslan
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Funderade mest på om man kunde diskutera anime här

Och då sades det i en massa inlägg att det nog var okej så länge det är relaterat till Fantasy, Sci eller skräck, så då startade jag direkt det fantasyrelaterade anime-snacket genom att föreslå ett par fantasyhöjdare från japan.
 
Top