Nekromanti Ang. Rykte...

Fahnen

Swordsman
Joined
24 Apr 2003
Messages
459
Sen ligger faktiskt Sunari, Alarinn och Consaber på samma kontinent. Till och med Jargien, faktiskt. Eumo, Mûhad mfl ligger dock på en annan kontinent.

Men Asharina ligger väl inte på världsdel Alarinn ?? Europa och Asien ligger ju på samma kontinent (den Euroasiskaplattan... eller va den heter) men olika världs delar. Jag tycker allafall att Consaber området och Asharinhalvön tillhör olika världsdelar...
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Men Asharina ligger väl inte på världsdel Alarinn ?? Europa och Asien ligger ju på samma kontinent (den euroasiskaplattan... eller va den heter) men olika världs delar."

Titta på kartan igen. Asharina-halvön, ikamriska halvön, Urma Bréann och Alarinn är alla fyra halvöar som sticker ut från en och samma stor kontinent.

Och nej, Europa och Asien ligger inte på samma kontinentalplatta. Uralbergen utgör en veckbergsformation precis där den europeiska plattan trycks in i den asiatiska plattan. Däremot är Eurasien ett sammanhängande landområde, men det är en naturlig följd av att två kontinenter pressas ihop. Även Indien är en egen kontinent, och Himalaya är resultatet av krocken då Indien körde in i Asien. Den krocken är inte färdig än, så Himalaya växer fortfarande.
 

Fahnen

Swordsman
Joined
24 Apr 2003
Messages
459
Re: Ang. Rykte... (ot)

Jag kan inte Mundans plattor. Varför satte dets inte ut kontinentgränser??




På denna sida finns alla plattor (riktiga världens)
http://vulkan.users2.50megs.com/8/text/text2.htm

Enligt kartan på denna sida är större delan av Europa och Asien på samma platta.....

MIdar ger sig med Ot.....
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Ang. Rykte... (ot)

"Jag kan inte Mundans plattor. Varför satte dets inte ut kontinentgränser??"

Därför att det finns en enda på kartan, som separerar Jargien från Västlanden.
 
Top