Nekromanti ang rollperson_interaktiv.pdf, räknar fel på livskraft?

Schmoo

Veteran
Joined
11 Aug 2014
Messages
13
Hej!

Det interaktiva rollformuläret som ligger uppe verkar räkna ut livskraft fel?

Enligt tabellen på s60 (om jag tolkar den rätt) borde Tålighet 5T6 + Vilja 2T6+1 bli 7T6+1. Detta ska resultera i en Livskraft på 3T6+3.

Det interaktiva rollformuläret skriver mycket riktigt ut 3T6, men skippar +3.

Edit:
Missar jag något eller är det fel på formuläret?
 

zeerox

Veteran
Joined
1 Mar 2016
Messages
9
Vi testade de där, men det var helknasigt då de inte alltid sparades och sen så upplevde vi begränsningar , jag tyckte det där rollforumuläret verkade vara klumpigt, mina spelare verkade hålla med, så jag gjorde ett annat i excel. Men där får man räkna ut härledda attributen själv, men det är ju lätt att göra det. Vi kör dock lite husregler på blödningen, att 1 blödning alltid är 10 att lyckas med, o sen för varje övertag man får, minska den yttligare med 1. Sen har vi samma sak med infektionerna, att dom alltid är svåra (14) att få bort. Vi kör inte heller med karaktärsdrag utan spelarna väljer själva hur dana dom är. Kan ladda ner om du vill.

https://www.dropbox.com/s/u2v40dwyvp...%A4r.xlsx?dl=0

(
Excel dokument)
 

Schmoo

Veteran
Joined
11 Aug 2014
Messages
13
zeerox;n298054 said:
Vi testade de där, men det var helknasigt då de inte alltid sparades och sen så upplevde vi begränsningar , jag tyckte det där rollforumuläret verkade vara klumpigt, mina spelare verkade hålla med, så jag gjorde ett annat i excel. Men där får man räkna ut härledda attributen själv, men det är ju lätt att göra det. Vi kör dock lite husregler på blödningen, att 1 blödning alltid är 10 att lyckas med, o sen för varje övertag man får, minska den yttligare med 1. Sen har vi samma sak med infektionerna, att dom alltid är svåra (14) att få bort. Vi kör inte heller med karaktärsdrag utan spelarna väljer själva hur dana dom är. Kan ladda ner om du vill.

https://www.dropbox.com/s/u2v40dwyvp...%A4r.xlsx?dl=0

(
Excel dokument)

Ah! Ok.
Tack. Ska kolla in ert sheet.

Lite skumt om det är fel på det officiella formuläret dock. Synd om nya spelare använder det, tror på det, för att sedan få det svårare för att det avrundar fel.
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
Det interaktiva formuläret är så klart om man vill köra Eon på hard-mode med lite lägre Livskraft!

Skämt åsido så kan det vara värt att förtydliga att det interaktiva formuläret inte är officiellt utan gjort av den gode eoniten Emil "duncan" Forslund. Vi har lagt upp det på vår sida för att det verkade användbart.
 

Schmoo

Veteran
Joined
11 Aug 2014
Messages
13
Kaigon;n298254 said:
Det interaktiva formuläret är så klart om man vill köra Eon på hard-mode med lite lägre Livskraft!

Skämt åsido så kan det vara värt att förtydliga att det interaktiva formuläret inte är officiellt utan gjort av den gode eoniten Emil "duncan" Forslund. Vi har lagt upp det på vår sida för att det verkade användbart.

Ah, jag förstår. Tack för förtydligande. :)

Vi hoppas på en update, en korrekt version hade varit extremt användbar!
 
Top