Nekromanti Ang. Redaktörsforumet ANT

Calil-Gandir

Veteran
Joined
8 Dec 2002
Messages
98
Location
Kalmar
Jag blir så glad av att vara inne där, även om det är "Se men inte röra"-reglen som gäller.
Alla olika färgerna på alla administratörers namn... det är så vackert!
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Ledsen att förstöra din värld

Jag är ledsen att förstöra din värld, men Redaktörsforumet är ett aprilskämt.
Kolla bara på vad som sägs i inläggen och vilket datum dom kommer ifrån så märker du nog. :gremwink:

Moderatorforumet är fortfarande bakom lyckta dörrar. Sen finns det säkert massa fler forum som inte jag har tillgång till som moderator (utom som är till för antingen redaktörerna, adminstratörerna eller någon ur specialgrupperna).

/Naug
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,596
Re: Ledsen att förstöra din värld

Sen finns det säkert massa fler forum som inte jag har tillgång till som moderator (utom som är till för antingen redaktörerna, adminstratörerna eller någon ur specialgrupperna).
OK, för mig som glatt kallar alla för admins, skulle någon kunna tala om vilka typer av admins som finns och vad de innebär? :gremconfused:
 

fusk

Warrior
Joined
5 May 2003
Messages
233
Location
Alingsås
Re: Ledsen att förstöra din värld

alltså, jag har ingen anning. men jag gissar att redaktörerna är sådan som sköter rollspel.nu? skriver artiklar och sådant... det är dom som motsvaras av SOP på DALnet(och Garderner är foundern) adminstratörerna är... öh... adminstratörerna av forum.rollspel.nu.... dom är väll som AOP eller något på DALnet? moderatorerna är dom som gör allt jobb på¨forumet. dom andra bara latar sig, moderatorerna är OPar och Voicar. special grupperna är väll bundisar/polare/alternativa avatarer/något till adminstratörerna?
mycketmycket enklet! ^_^
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Administrativ kategorisering (OT)

skulle någon kunna tala om vilka typer av admins som finns och vad de innebär? :gremconfused:
Hrrrm... *tar på mina hornbågade glasögon och ser ut över den halvsovande föreläsningssalen* (där har vi en smiley som saknas, för övrigt)

Mycket har sagts i denna fråga, men ännu har ingen enighet nåtts. En del tidiga kategoriseringsförsök utgick från administratörernas storlek, spridningsområde och inläggsmängd, men denna metodologi har för länge sedan övergivits såsom varande alltför godtycklig. Senare försök utgick från administratörernas arbetsområde, men anses numera vara ovetenskaplig, eftersom den i stor grad utgår från administratörernas egna uppgifter.

Den metod som numera betraktas som allmänt accepterad är von Rickenbackers kromatiska kategoriseringsmodell, även känd som “administrativ färglära”. Denna metod bygger på noggrann och upprepad iakttagelse av administratörernas färg, den enda kvalitativa egenskap som vetenskapssamfundet kunnat enas om. Enligt denna modell indelas administratörerna i huvudgrupperna gröna, svarta, blå, röda och gula administratörer.

De [color:\\"green\\"] gröna [/color], eller gardenerioda, administratörerna kännetecknas av att deras användarnamn antar någon nyans av grönt. Till denna grupp hör Gardener , Illern och Arvidos . Dessa administratörer verkar ha mycket varierande funktioner i forumets ekosystem, och alla försök att hitta gemensamma drag förutom användarnamnets förg har visat sig fruktlösa. Det verkar dock som om samtliga har skägg.

De [color:\\"black\\"] svarta [/color] administratörerna är en gåtfull grupp som omfattar bland annat Azagthoth , Ymir och Archer . Det råder stor oenighet om denna grupps beteende och funktioner. En del iakttagare har föreslagit att deras färg beror på att de helst uppträder nattetid, och att de därför har en närmast rituell funktion, men detta motsägs av att både Ymir och Azagthoth flera gånger iakttagits i fullt dagsljus.

Det råder viss oenighet om huruvida det är befogat att betrakta [color:\\"blue\\"] blå [/color] administratörer som en egen grupp, eftersom den enda blå administratör som iakttagits, RipperDoc , verkar fylla precis samma funktion som de gröna administratörera. En del forskare hävdar dessutom att den mörkblå nyansen snarast antyder ett släktskap med de svarta administratörerna. Ingen av dessa hypoteser har kunnat bevisas. En lika stor oenighet råder i frågan om Maxwan hör till denna grupp, den röda gruppen, eller kanske till en helt annan, ännu inte beskriven grupp.

De [color:\\"red\\"] röda [/color] administratörerna är också en liten grupp; de enda kända exemplaren i denna grupp är Seinet och Nightowl . Det påstås att också Kornella tidigare varit en röd administratör, något som gett orsak till omfattande spekulationer om denna underart.

De [color:\\"yellow\\"] gula [/color] administratörerna är också en gåtfull och till stora delar outforskad grupp, och då dess enda vetenskapligt beskrivna representant, chrull , enligt många forskare beskrivits som “lite åt det orangea hållet, snarare” har inga vidare efterforskningar kunnat göras.

Det ryktas okså om andra färger på administratörerna – bland annat vita admins har enligt hörsägen förekommit tidigare i forumets historia – men då inga observationer gjorst av auktoriserade administrologer, utan bara av vanliga forumspotters, har de inte inkluderats i von Rickenbackers allmänt erkända standardverk, Historia Naturalis Administratum.

En del senare forskare har velat inludera också moderatorerna i denna katalog, men alla sådana försök har av von Rickenbacker avfärdats med orden “Nej, det låter ni allt bli!”

JPS – vaddå onödigt?
 

Calil-Gandir

Veteran
Joined
8 Dec 2002
Messages
98
Location
Kalmar
Re: Ledsen att förstöra din värld

Den informationen tycker jag du kunde behållt för dig själv.
Jag som äntligan hade funnit en strimma av ljus i denna mörka värd, och nu detta! Ett aprilskämt...det e ju så man kan börja gråta..fasen också...fast det är ju fortfarande [color:\\"#FF00FF\\"] vackert [/color] ..
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
hur orkar du !

Har alltid & kommer alltid beundra de personer som lyckas vaska fram de mest otroliga & onödiga fakta... :gremgrin: Själv är jag lite för lat för det, men ändå. Det är ju sådär luite småskoj med sådana här betraktelser !
 
Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
Re: Administrativ kategorisering (OT)

Hehe - när kommer den djupgående analysen då?
Kan inte färgerna ha att göra med hur många trådar som har låsts? :gremtongue:
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Ledsen att förstöra din värld [edit]

Moderatorer är de med lila namn och en M-flagga efter sina nick (i de forum de modererar)
Administratörer/Redaktionsmedlemmar är de som själva valt färg och har en A-flagga efter sitt nick.
Sen finns det personer som Dante som är en moderator men har ett ljusblånick eftersom han också är en sponsor...

Moderatorerna har vissa forum de administrerar och sköter. Redaktionen gör det pluss andra saker. Som att ta hand om filuppladdning, artiklar, osv osv osv osv

chrull
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Administrativ kategorisering (OT)

De gröna , eller gardenerioda, administratörerna kännetecknas av att deras användarnamn antar någon nyans av grönt. Till denna grupp hör Gardener , Illern och Arvidos . Dessa administratörer verkar ha mycket varierande funktioner i forumets ekosystem, och alla försök att hitta gemensamma drag förutom användarnamnets förg har visat sig fruktlösa. Det verkar dock som om samtliga har skägg.

Inofficiellt kallar resten utav administratörerna den här trion för "De skäggiga dårarna"... Vad de gör? Springer runt i norrländska skogarna (därav det gröna) och letar efter nån moster...
Dessutom sköter de ibland om i trädgården (Gardener pysslar, illern jagar möss och arvidos sitter i en solstol och funderar på hur man kan göra det hela mer indie och mer mysigt...)

De svarta administratörerna är en gåtfull grupp som omfattar bland annat Azagthoth , Ymir och Archer . Det råder stor oenighet om denna grupps beteende och funktioner. En del iakttagare har föreslagit att deras färg beror på att de helst uppträder nattetid, och att de därför har en närmast rituell funktion, men detta motsägs av att både Ymir och Azagthoth flera gånger iakttagits i fullt dagsljus.

Den svarta färgen är ju helt klart ett tecken på deras själar. Skurkar har svarta hattar liksom. Den här trion är ju så klart forumens ondningar, nekromantiker och "jag bor ensam i ett torn långt ute i ödemarken, men nog ska jag ta över världen ändå"-typer
Azagthoth arbetar med framställandet av formler för att kalla hit makter från andra världsrymdar. Om man lyssnar noga på Eon-forumet sent på nätterna kan man höra honom ropa "IjÄ IjÄ"... vi får se hur bra det går...
Archer basar över säkerheten i tornet och kör enligt principen, skjut först, ta reda på var han bodde, döda alla där, fråga sen.
Ymir sysslar med tortyr och infångandet och förslavandet av kinesiska vampyrer samt demoner.

Det råder viss oenighet om huruvida det är befogat att betrakta blå administratörer som en egen grupp, eftersom den enda blå administratör som iakttagits, RipperDoc , verkar fylla precis samma funktion som de gröna administratörera. En del forskare hävdar dessutom att den mörkblå nyansen snarast antyder ett släktskap med de svarta administratörerna. Ingen av dessa hypoteser har kunnat bevisas. En lika stor oenighet råder i frågan om Maxwan hör till denna grupp, den röda gruppen, eller kanske till en helt annan, ännu inte beskriven grupp.

Ripperdoc är huvudansvarig för all cybernetik och AI-programmering. Han var tidigare svart och försökte genom sina tekniska kunskaper ta över hela forumet och fängsla alla användare på en 4-gigs hårddisk på sin gamla p2 200. En mystisk användare som fortfarande inte trätt fram räddade oss dock och genom ett under lyckades någon programmera om RipperDoc till att bara bli mörkblå. sen dess har han inte ens försökt stjäla rabarber från Trädgården...
Maxwan är dock mest en RÖD admin, men han är också ansvarig för viss teknik och är därför halvblå. Den teknik han basar över är allt som har med grisar, mjöd och sång att göra. Mest skrålandet...

De röda administratörerna är också en liten grupp; de enda kända exemplaren i denna grupp är Seinet och Nightowl . Det påstås att också Kornella tidigare varit en röd administratör, något som gett orsak till omfattande spekulationer om denna underart.

Det här är delen av redaktionen som arbetar med jämnställdhet, välbefinnande och allmänt dravel.
Seinet ansvarar för att då och då försöka få ut våra användare från sina mörka hålor och träffa andra personer än brevbäraren och pizza-leverantören. Ibland lyckas han till och med.
Nightowl ansvarar såklart för jämnstäldhet och mot diskriminering på våra forum. Kort sagt så är han enbart här för att Sverok hotade att stänga vår site när de upptäckte att vi bara gav maktpositioner till skäggiga män. Han är vår skalliga, svarta homosexuelle man helt enkelt. Även om allt det där inte stämde på honom.

De gula administratörerna är också en gåtfull och till stora delar outforskad grupp, och då dess enda vetenskapligt beskrivna representant, chrull , enligt många forskare beskrivits som “lite åt det orangea hållet, snarare” har inga vidare efterforskningar kunnat göras.

Acess Denied.
No information found.
Terminating connection...
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Administrativ kategorisering (OT)

Han är vår skalliga, svarta homosexuelle man helt enkelt. Även om allt det där inte stämde på honom.
:gremgrin:

Det bästa de kunde hitta var en bisexuell andra generationens invandrare... så det fick PK-polisen nöja sig med!

Erik
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Administrativ kategorisering (OT)

ja förlåt.
Du är varken skallig(?), svart eller homosexuell. Men chansen att knyta an till Spin city blev för stor för att bara låta passera :gremsmile:
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Röda ögon är sexigt [NT]

Dessutom är det inte helt lätt för en oteknisk person som mig själv att ställa in kameran på "red eye flash"... Men jag lär mig, vid nästa tillfälle så kanske vi slipper de röda ögonen.
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Dessutom är det ju inget fel på hans skägg:

tittade på några av de där bilderna och gu va hemska de var :gremwink:
särskilt den första med avidos
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Röda ögon är sexigt

Jag blev missnöjd med alla bilder på mig själv. Usch och fy! Men jaja, som man bäddar får man ligga...

/Balderk, hatar att bli fotograferad
 
Top