Nekromanti Ang frågor om ålder och liknande

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
Tidgare idag kom en fråga upp i Eon-forumet där det frågades "Hur gammal är du?" Det är inte den första gången en sån fråga kommer, och oftast svarar några få på hur gamla de är. Just nu kom frågan i Eon-forumet, och där hör den i alla fall verkligen inte hemma.

Vi uppmanar nu att alla som vill säga hur gamla de är skriver det i sin presentation. Om det inte står presentationen så vill alltså personen inte säga det, och således finns det ingen anledning att fråga. Jag borde inte behöva nämna det eftersom det är ganska självklart men upplyser er ändå - inlägg med liknande frågor kommer i framtiden att låsas eller tas bort.

Mac
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Fan vilket jävla tjat det blev på er då???

Angående just såna där saker...det verkar som om vissa användare är lite ovana vid hur ett forum fungerar och tror att det är ungefär som ett klotterplank på Lunarstorm, eller en halvt oseriös diskussionsgrupp på Skunk.
Själv kommer jag inte ihåg vilken information man fick när man registrerade sig här på siten (det var ju evigheter sen), men står det inget om vilken sorts inlägg man inte bör göra?
[här stod det förut något elakt om folk som skriver "onödiga inlägg" men eftersom det nu har protesterats mot att jag skrev så, är texten borttagen. Är ni nöjda nu?]

/Skuggvarg - hatar när folk börjar lägga sig i hur han väljer att uttrycka sig
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Vem avgör vem som är intelligensbefriad?
Frågan om ålder i sig är knappast utan belägg. Gör du en enkät om rollspelares ålder och så vidare är knappast frågan irrelevant. Bara för att en fråga ställs ska man inte sätta en stämpel på den som frågar hur dum frågan än är.

Jag är ledsen men jag tycker att din sista kommentar var fruktansvärt onödig.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,582
Mitt svar är som vanligt ett rungande...

..."Det beror på".

Jag tycker att svepande åldersfrågor i stil med "hur gamla är folk här egentligen" är onödiga.

Ibland kan det däremot vara meningsfullt att fråga en specifik person. Till exempel kan man ha en högre toleranströskel mot mycket unga användare. Man kan också få upp frågan i sammanhang som "Såg du också premiären på Alien? Hur gammal är du egentligen? Kan du gå utan käpp?". Det är också en lämplig förberedande fråga inför frågan "Vill du ha sex med mig?" :gremgrin:
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: Mitt svar är som vanligt ett rungande...

Ja, det var ju inte frågan som jag reagerade på utan kommentaren om intelligensbefriade personer, men du har rätt att om man ställer frågan så är man troligen intresserad av svaret. :gremsmile:
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Re: Mitt svar är som vanligt ett rungande...

Måste man alltid vara snäll, trevlig och politiskt korrekt?

/Skuggvarg
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: Mitt svar är som vanligt ett rungande...

Nej, men man kan ju försöka någon enstaka gång...
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Mitt svar är som vanligt ett rungande...

Nej, men man behöver inte vara otrevlig och nedlåtande för det.
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Re: Mitt svar är som vanligt ett rungande...

Nej, men man kan ju försöka någon enstaka gång...
Det där uttalandet tolkar jag som att du tycker att jag är aldrig är varken trevlig, artig eller politiskt korrekt.

/Skuggvarg
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: Mitt svar är som vanligt ett rungande...

Okej det var en överdriven kommentar. Jag ber om ursäkt, men jag tycker fortfarande att vissa kommentarer du gör är fruktansvärt onödiga och bara är för att folk ska bli mindre glada till exempel den om att intelligensbefriade inte borde spela rollspel. Det är bara onödigt enligt mig, men det är förstås mellan dig och moderatorerna som den diskussionen får stå...
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Re: Mitt svar är som vanligt ett rungande...

Okej, om vi diskuterar just den kommentaren, om intelligensbefriade människor (som fler än du har protesterat mot, varpå jag tog bort den), så kanske det är bättre om folk som tar åt sig av kommentaren gnäller på mig än att ni gör det...

/Skuggvarg - kan gärna diskutera lite med moderatorerna
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: Mitt svar är som vanligt ett rungande...

Det var bra att du tog bort den så fler slipper bli upprörda. Om det bara skulle vara de som tar åt sig som ska reagera så är det något fel. Det fungerar inte så. Skippa sådana meningslösa kommentarer i fortsättningen.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Nej, men...

Det behöver man ju iof inte....
Men stämmningen blir förbaskat mycket trevligare om man hålller en bra ton mot varandra.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Mitt svar är som vanligt ett rungande...

"Det är också en lämplig förberedande fråga inför frågan "Vill du ha sex med mig?" "

Den frågan har jag aldrig fått.... :gremfrown:
Fast eftersom det här är ett forum med övervägande manliga, heterosexuella användare så lär det inte höra till de vanligaste frågorna. :gremsmile:

"Jag tycker att svepande åldersfrågor i stil med "hur gamla är folk här egentligen" är onödiga."

Fast jag kan tycka det är rätt trevligt att veta lite om personen jag debatterar med. Det faktum att du till exempel aldrig bär shorts kanske kan komma till nytta i någon framtida diskussion. :gremsmile:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,582
Re: Mitt svar är som vanligt ett rungande...

"Det är också en lämplig förberedande fråga inför frågan "Vill du ha sex med mig?" "

Den frågan har jag aldrig fått....
Och du kommer i alla fall aldrig att få den av mig!

Fast jag kan tycka det är rätt trevligt att veta lite om personen jag debatterar med.
Jo, men då är det en specifik person, inte en allmän fråga till alla på forumet.

Det faktum att du till exempel aldrig bär shorts kanske kan komma till nytta i någon framtida diskussion.
Jag ser med skräckblandad förtjusning fram mot den diskussionen...
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: Mitt svar är som vanligt ett rungande...

"Den frågan har jag aldrig fått"

Vill du ha sex med mig?

Alltså, det var inget erbjudande, jag bara undrade. Nu har du i alla fall blivit frågad :gremgrin:

"Fast eftersom det här är ett forum med övervägande manliga, heterosexuella användare så lär det inte höra till de vanligaste frågorna."

Jag är varken övervägande manlig eller övervägande heterosexuell. Bara delvis :gremcool:
 

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
Du!

Utan att orka läsa allt tjafs som uppkom efter mitt inlägg så ska jag bara svara på dina frågor.

Du säger:
Själv kommer jag inte ihåg vilken information man fick när man registrerade sig här på siten (det var ju evigheter sen), men står det inget om vilken sorts inlägg man inte bör göra?

Jag säger:
Regler

Där finns nog precis all information du letar efter. För övrigt så finns den knappen att finna uppe i menyn till forumet, den är precis lika tydlig som de övriga knapparna, huvudsida, sök ovs. Jag antar att du sett dem tidigare. Där står det bland annat Saker som inte alls har med rollspel att göra diskuteras lämpligen på andra ställen men det kanske du inte läst? Kanske läste du inte heller Förolämpningar, personangrepp, bråk och andra otrevligheter tolereras inte, eftersom du uppenbarligen skrev något tyket till mig, som jag inte fick tillfälle allt läsa.

Jag tycker du ska ta å läser igenom reglern. Det vore nog rätt bra för dig.
 
Top