Nekromanti Ang. debatten om mördarkaniner

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Tänkte här delge lite intressant läsning från verklighetens aftonblad:

"Kelsi Morley, 2, var ute och promenerade med sin mamma Karen när hon föll offer för en ekorre i Knutford i Storbritannien.
- Kelsi snurrade runt och vi kunde inte få bort den, berättar mamma Karen Morley för The Sun.
- Från mängden blod jag såg, trodde jag att den hade slitit ut hennes öga.
Hon fick snabbt hjälp av sjuksköterskan Bob Ryast, vars flickvän tidigare blivit attackerad av ekorren.
- Alla är rädda för att gå ut. Jag tror att han älskar blod, han är som en vampyrekorre, säger flickvännen Sheila Eyre.
Enligt The Sun har den blodtörstiga ekorren nu slagit till sex gånger på en vecka."


Som sagt, risken att drabbas av smågnagare är liten, ytterst liten. Men den finns... :gremlaugh:
 

Dieter

Veteran
Joined
25 Oct 2002
Messages
24
Location
Kode
Kul :gremgrin:
Det gjorde nog j*vligt ont. Såna galna ekorrar har vi inte i kode. Det är synd... :gremsmirk:
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Hon fick ett blödande småsår... vilket är vad man _skall_ få om man blir biten av en diminutiv gnagare :gremsmile:
 

Zippo

Veteran
Joined
1 Oct 2002
Messages
178
Location
Kristinehamn, Värmland
hehehe, rätt så kul. tänker gå runt med ett basboll trä, och när en ekorre kommer så baaaam. Han flyger längre än en flygekorre skulle kunna göra :gremtongue:
 

samiis

Warrior
Joined
20 Sep 2002
Messages
355
Location
Kristianstad
Eller också går man runt med simglasögon...

Ganska kul idé, den kan man utnyttja i eon, måtta alltid mot ansikte och hoppas på extraskada Öga i fortsättningen...
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
I knew it! De KOMMER!!! [ANT]

Bäva månde mänskligheten inför Dödens Framtänder
Se hur Gnagarna förtär och förgör
De pälsbeklädda horderna

Med pipande läten vräker de sig över oss
Ingen går säker någonstans
Förädiskt lockandes med falsk mjukhet

Kalla, svarta ögon betraktar oss med hat
Vilda hjärtan slår vår undergångs klockor
Tänderna vässas mot bark och nöt

/Duddmannen - som anser att Anyankas(BtVS) kanin-fobi är väl motiverad.
 

Flash Back

Warrior
Joined
13 Aug 2000
Messages
364
Location
Borås
Monster & Varelser SPOILER

Inga fler än jag som drar paralleller till Mundanas motsvarighet - Blodflygare? :gremsmile:
 

samiis

Warrior
Joined
20 Sep 2002
Messages
355
Location
Kristianstad
Re: Monster & Varelser SPOILER

Man skulle ju kunna hitta på en specialattack för blodflygarna som automatiskt gör grundskada Öga...
 
Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
Jag tycker att denna tråden börjar spåra ur, den kommer antagligen att bli låst snart om ni fortsätter...

Mvh Victor Palm

I'll be back
 

Tzam

Warrior
Joined
16 Oct 2002
Messages
328
Location
öhh... nära Sundsvall
Mördarkaniner... Du skulle varigt med när vi spelade Regnsynd... Vi var tre mot en kanin. Jag var en Kiriya med ishani. Sen var det en Léaram med stav och en Thism med ett jaktspjut... Thismen attakerade först, fummlade och rammla. Då gick kaninen till attack och bet honom i halsen och örat (Thismmen svimmade). Sen gick Kiriya till attack men missade. Då hoppade kaninen upp och bet sig fasst i hanns arm (Han bröt nästan armen). Efter det kom Léaramen fram och klappade till kaninen och räddade oss alla.

Det låter nästan patetiskt. Tre starka alven nästan slagen utav EN kanin!!!

Det är vad jag kallar en mördarkanin
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Så här gick det till... det har jag sagt en gång redan... och jag var SL (Hail the bunnies!)

"Få se nu herr Thism jägare" Sade Léaram munken Cailean till den mycket skicklige Thism jägaren.
Thism jägaren gick mot kaninen, som de skulle använda att mata trollet med, tillsammans med den unnga oerfarna Kiriya pojken. Thism alven muttrade någonting och drog sitt jaktspjut och siktade på kaninen, kaninen hade sett honom men hade inga planer på att fly. Kiriya alven stod någon meter bakom Thism alven och såg på denne och kunde kanske lära sig någonting tänkte denne. Léaram alven, som starkt misströstade Thismens förmåga med spjutet, lutade sig mot ett träd i närheten.
Thism jägaren tog några snabba steg mot kaninen, men då hans ögon var fästa på kaninen såg han inte roten som han snubblade över, då han tog i marken rullade han på rygg och kippade efter andan. Då hoppade kaninen upp på Thism alvens anisikte och bet honom i näsan, blodet bara sprutade och färgade halva kaninen röd och planerade inte att sluta, Thism alven somnade inom kort in.
Léaram alven slog sig för pannan och suckade tungt medans Kiriya alven drog sin Ishani som den hade hängande på ryggen och närmade sig kaninen.
Kaninen tog en rejäl tugga av Thismens öra och fortsatte att tugga på det, hans öra såg rejält missbildat ut innan Kiriya alven hunnit fram. Kiriya alven gjorde ett svepande hugg med sin Ishani, som inte ens kom i närheten utav kaninen.
Kaninen tog ett skutt mot Kiriya alven och bet denne i armen, 'klick' sade det då dennes tänder gick enda in på Kiriyans ben och orsakade en benpipa att nästan bli bruten*.
Kiriya alven tappade sin Ishani och höll sig om armen som nu kaninen släppt, då insåg Léaram alven hur de inte skulle klara det mycket längre utan hans hjälp och drog fram sin Visna och gick med bästämda steg mot kaninen.
Med en sving som nästan påminnde om en golf-sving träffade han kaninen som med en smäll bröt ryggraden och flög tvärs över den lilla gläntan.

* Br1: (Utföll med en 6, som utföll med 3 & 6, Som utföll med 2 & 4) 9 - Kiriya STY:10


Detta är den varienten utan så mycket blod :gremwink: jag vill ju inte få alla barns små magar att må dåligt....
 
Top