Nekromanti Angående tirakiska tempelriddare

Tristian Fell

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
3
Location
Karlskrona
Jag har som vanligt mixtrat lite med rollpersoner i Eon(Givetvis utan en tanke på att spela med dem), och fick fram en mycket trevlig karaktär, enligt mig. Låt mig bara klargöra att min syn på Mundana är betydligt mer högstämd än Eons och att jag nyligen läst Legender & Hemligheter. Karaktären är en tirak, troende samorian, tempelriddare vars hela familj blev mördad när han var ett spädbarn. Han blev sedan uppfostrad av samoriska munkar i staden Varádi i Asharien(OBS! Egenkonstruerad) och lyckades på något sätt få en massa darnathiska tecken inbrända på huden under en ceremoni. Han är väldigt bra spelmässigt också, men detaljerna är bara tråkiga. Hans personlighetsdrag och så gör att han är mycket trevlig men med kort stubin. Sedan heter han Avarron. Inte för att denna kille är speciellt trovärdig, men vad tycks om konceptet? Och sedan kunde man sätta honom i en spelgrupp med agnostiska magiker och sätta dem på att rädda världen genom att hjälpa alverna med deras eterseglare och liknande roligheter... Några kommentarer? Jag vet inte ens varför jag skriver detta, men jag tyckte väl att idén var bra.
//Tristian, som allvarligt börjar tvivla på sin egen verklighetsuppfattning...
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Om man bortser från faktorer som rimlighet, realism och andra tråkigheter måste jag säga att det låter otroligt roligt. Om kampanjen ni ska köra ligger på ungefär samma nivå som karaktären gör på det planet säger jag bra kör på och lycka till, och i annat fall får du väl ta det med din SL och gruppen :gremwink:
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
I min senaste kampanj förekom en till Daaktron konverterad tirakisk missionär. Han var badass -- Solomon Kane med en yxa i stället för en värja, typ.
 

Eagle

Swordsman
Joined
14 Oct 2002
Messages
532
Intressant idé. Vi har ju alltid blivit inpräntade att arv (dvs gener) har en jättestor påverkan på vilka vi formas till, men faktum är att studier visat att omgivningens påverkan i barnets tidiga ålder har en ÄNNU viktigare betydelse för hur personen formas i vuxen ålder, så jag tycker din idé är bra. Skulle vara intressant är att få veta mer om hans personlighet. Detta låter som en karaktär jag skulle kunna använda som SLP.

/Eagle
 
Top