Nekromanti Angående Star Trek RPg't (Deciphers)

Desolator

Veteran
Joined
18 May 2003
Messages
5
Har läst lite reviews om detta rollspel, men kan inte riktigt bestämma mig om jag vill köpa det. En av anledningarna till det är att det verkar inte som om någon rollspelsaffär har mer än regelboken och Narrator boken till salu. Är det inte ett populärt rollspel eller bara Tradition som ligger på latsidan med beställningar?

Och en annan anledning är att jag inte har en susning om hur bra spelsystemet är. Dödar en Phaser en person på en avfyrning och hur löser då regelsystemet det? Kan rollspelspersonerna arbeta sig uppåt från en vanlig Ensign upp till Kaptens stolen osv? Någon som har rollspelet kan väl skriva lite om det. :gremsmile:

Och till sist, jag har inte världens koll på hur Star Trek galaxen ser ut men jag antar att man kan göra som i den första TV serien, utforska planeter man själv kommer på osv.

(Kommer ifrån Call of Cthulhu rollspelet där jag friskt kommer på nya saker och bortser ifrån alla officiella tillägg osv, men vet inte om det går lika bra i Star Trek.)
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Kommer ifrån Call of Cthulhu rollspelet där jag friskt kommer på nya saker och bortser ifrån alla officiella tillägg osv, men vet inte om det går lika bra i Star Trek.
Det går alldeles utmärkt. Titta bara på hur dåliga de är på att själv hålla något slags kontinuitet... Titta på hur klingons och ferengi ser ut i originalserien och den animerade serien, utan någon förklaring till att de sedan ser helt annorlunda ut i de andra serierna, till och med Enterprise som utspelar sig innan... Man kan ju tycka att manusförfattarna borde sett det som redan gjorts innan de fick skriva något...
 

cedda

Veteran
Joined
31 Jul 2000
Messages
64
Location
E-tuna( Bondhåla )
Jag tror de inte har släppt fler moduler, jag var inne och kollade på deras hemsida och rollspelet verkar ha släppts för inte mer än en månad sedan. Huruvida det är bra eller inte har jag ingen aning om. Jag fick intrycket, efter att ha läsa Sverox, att det ska vara ett ganska sjyst rollspel (dock ganska dyrt :p)
 

Desolator

Veteran
Joined
18 May 2003
Messages
5
jodå, har hittat fler moduler nu.. dessa är det som mig veterligen existerar:

Regelboken
Narrators guide
Narrators Screen (ok, spelledarskärm)
Starships
Starfleet ops somethingsomething.. :gremsmile:
 
Top