Nekromanti Angående skelett?

Kauris

Veteran
Joined
13 May 2001
Messages
153
Location
Göteborg
De skäms väl över att inte ha kött på benen!

Kauris

"The greatest harm can result from the best intentions" The Wizard's second rule
 

Dahl

Veteran
Joined
3 Jul 2001
Messages
90
Location
Växjö
Därför att garderober är rymligare! *ler*
såvida man inte har en massa kött, organ och verver i sin garderob förståz!! =)

"Och allt som kan gå åt helvete gör det" =)

-Dahl
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,526
Location
En mälarö
>såvida man inte har en massa kött, organ och verver i sin garderob förståz!! =)

Blanda inte in mig i den här diskusionen tack. ;-)
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: (OT) Stadigt deklinerande vitsar ...

<I>Eller så kanske de inte är redo att komma ut ur garderoben än ...</I>

Note to self: Om du möter skelett i en dungeon, slåss intill döden. Låt dem <I>aldrig</I> ta dig tillfånga...

--
Åke
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>såvida man inte har en massa kött, organ och verver i sin garderob förståz!! =)</I>

Och ett skelett så att den kan röra sig. Låter som nånting direkt taget ur gamla Fiend Folio! (-:

--
Åke
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Och, för att föra diskussionen tillbaka mot sådant som kan ha relevans för spelet (va? är jag en flesh golem? då ska jag ju va immun mot magi ju!); varför är det ont att animera skelett (det står evil i beskrivningen av animate dead om jag inte minns fel) men inte att göra flesh golems? Och hur kommer det sig att skelett är "always neutral"?

"Fill your pockets up with earth, get yourself a dollar's worth"
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Anledningen till att Animate Dead är [evil] är antagligen att man sprutar in "negativ energi" i skelettet för att få det att animeras. Eventuellt mecklar man med "offrets" själ också, vilket kan märkas på att det är omöjligt att använda Raise Dead (men inte Resurrection) på någon som varit odöd.

Anledningen till att skelett alltid är neutrala är att de inte har någon intelligens. De har helt enkelt inga åsikter om gott eller ont, eller något annat heller för den delen. Därför hamnar de som neutrala för att det inte finns någon annan stans att ha dem. Detsamma gäller för t ex djur.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Anledningen till att skelett alltid är neutrala är att de inte har någon intelligens.

Deras intelligens sjunker, däremot saknar de constitution. De har alltså kvar intelligens, men på en mycket lägre nivå än vad de hade i det tidigare livet.

"When the DM laughs it is already to late"
"Never say Hi priest to a High priest"
 

Dahl

Veteran
Joined
3 Jul 2001
Messages
90
Location
Växjö
Å hur fan vet man att inte skeletten har åsikter, jag tror de är arga föratt de är missförstådda och förtryckta varelser, som eg bara vill plocka blommor och springa lyckliga på stora ängar.. *fullständigt urballad*

"Och allt som kan gå åt helvete gör det" =)

-Dahl
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Men i min spelgrupp har vi en paladin som inte heller har någon vidare intelligens och han är lawful good!

"Fill your pockets up with earth, get yourself a dollar's worth"
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Angående skelett? (lite OT)

<I>jag tror de är arga föratt de är missförstådda och förtryckta varelser, som eg bara vill plocka blommor och springa lyckliga på stora ängar..</I>

Nu blir det nästan kusligt... Från ett brev på Lancelot-listan häromåret:

<BLOCKQUOTE><TT>Hur är det. Plockar krooler blommor?
RB:s info om dem säger att "Krooler kan alla besvärjelser ur den Svarta Cirkeln till FN 10."
Läser man sedan om denna cirkel finner man att alla besvärjelser kräver någon form av komponent. T.ex kräver 'Skada' växten Geelmaloah.
I och för sig skulle det vara ganska kul att se krooler glatt skutta över ängarna med blommor i händerna, men...</TT></BLOCKQUOTE>Krooler (en sorts lägre demoner i Khelataar) ser alltså ut <A HREF="http://www.algonet.se/~khelatar/khe/h4pic04.jpg">så här</A>... Benrangel på blomsterängar; kanske en Jungiansk symbol som ingen har upptäckt förut?

--
Åke
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,556
Location
Stockholm
Re: Angående skelett? (lite OT)

Khelataar... hehe ... det var inte igår det. =) Måste säga att det spelet har de överlägset fulaste monster jag varit med om! (Monstren asså, inte illustrationerna).

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Nu snackar vi Dungeons & Dragons, inte Drakar och Demoner. I D&D har skelett "-" i intelligens. Det betyder att de helt enkelt inte har någon intelligens. För att citera Monster Manual: "A creature with no Intelligence score is an automaton, operating on simple instincts or programmed instructions. It is immune to all mind-influencing effects (charms, compulsions, phantasms, patterns and morale effects) and automatically fails Intelligence checks."

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
"Men i min spelgrupp har vi en paladin som inte heller har någon vidare intelligens och han är lawful good!"

Tja ni får väl kalla honom lalladin i fortsättningen då samt säga att han är awful god istället./images/icons/wink.gif


Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

Dahl

Veteran
Joined
3 Jul 2001
Messages
90
Location
Växjö
Re: Angående skelett? (lite OT)

Jag tror helt klart att du kommit något mycket viktigt på spåren med din teori Rosen =)
hahahaa, kul att så många vill vara med och vända och vrida på skelett-problemet =)
En annan sak då..
Skelett med "_" i intellgence är smarta nog att slåss med vapen...??

"Och allt som kan gå åt helvete gör det" =)

-Dahl
 
Top