Nekromanti Angående skapelseprocessen

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,668
Location
Eslöv
Tjena!

Grattis till ert nya rollspel (och till den stora äran att ha ett eget sub-forum på rollspel.nu!)

Jag är nyfiken på logistiken kring rollspelet. Hur kom ni på idén? Hur såg skapelseprocessen ut? Finns det något som ni inte fick med i rollspelet som ni önskar ni fått med? Var det något ni tagit bort som du är glad i efterhand att ni gjorde er av med?

Lita udda fråga kanske, men jag blev nyfiken i en strut.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Min kollega Danne träffade Natalia på Gothcon 2016, och de började prata om hennes manga, och att det skulle kunna bli ett bra rollspel. Danne ringde mig, och jag höll med. När Natalia var i Stockholm ett tag senare så tog vi (hon och jag) ett möte, och snackade igenom hur spelet skulle kunna funka, till vem det skulle vända sig, och vilken typ av regelsystem som skulle kunna funka. Jag började skriva på systemet, Natalia på världen, och så bollade vi fram och tillbaka. Gjorde upp listor på bilder. Danne skrev ett introäventyr. Jag gick igenom alla texter. Sedan det vanliga, layout, korr, tryck.

Vad ner som vi ville ha med? Mer om kulter och religionen, kanske mer om övriga världen, fler SLP, äventyrsplatser. Men det kanske kommer fler böcker. ;)
 
Top