Nekromanti angående riotminds...

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
jag tycker att de har en fruktansvärt seg utgivningstakt på moduler till DOD6, nu kommer ju jorges bestiarium snart men jag tycker ändå att det inte räcker. jag vill mer ha trudvang o dyl... jag tror faktiskt att riotminds inte jobbar med det på heltid, isf är det väl förståeligt, men jag tycker att de borde hålla på mer med det. Jag tycker att de är sega som inihel....

/Dr_Morbid
Troll är snyggare än människor
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
Re: Några små ord

det kan jag köpa men man får också snabba på litet, det finns en gräns för allt.

/Dr_Morbid
Troll är snyggare än människor
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Några små ord

hello??? dfet finns endast en person i sverige som sysslar med rollspelskonstruktion på helstid: Carl-Johan Ström.
och jag tycker att utgivninsgtakten är lagom. inte för mkt på för kort tid, helt enkelt. det kommer när det kommer och ditt gnäll snabbar inte upp det. tro mig.

Jag vet att jag har rätt!
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,318
Location
Örebro
Ahem...

Riotminds håller inte söligare tempo än tidigare DoD-år, med möjligt undantaget under guldåldern då det sprutade ut moduler. Så att säöga att det går för sakta... Tja, ni förstår nog var jag vill komma /images/icons/smile.gif

- Robert Jonsson

"För att se igenom den slöja vi skapat så måste vi öppna ögonen..."
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
OK OK, jag har fel...

jag får väl erkänna att jag har fel nu.. nähä inte det, ni är elaka människor /images/icons/smile.gif, okie såja, jaja men nu vet jag att det inte går så jävla sakta, bara det att jag tycker det är en sjyst idè med trudvang o dyl bara så jag vill ha MER /images/icons/wink.gif !

/Dr_Morbid
"jag ber tusen gånger om ursäkt för mitt stinkande hem och min fula fru"
 

userfriendly

Warrior
Joined
3 Dec 2000
Messages
321
Re: Några små ord

»dfet finns endast en person i sverige som sysslar med
rollspelskonstruktion på helstid: Carl-Johan Ström.«


Jepp, och det var dessutom nio månader sedan Neogames
senast gav ut en produkt. Riotminds har gett ut tre
produkter på den tiden! Och Rävspel har bara gett ut en box
och en skiva...
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Explosion

Känns som om det kommer att komma en explosion av böcker från Neogames snart. Det sprutar ut böcker och vi rollspelare får slänga ut våra sista pluringar för att kunna njuta runt bordet med en komplett boksamling. Det tycker vi om!!

Vad är det vi brukar säga?
"Den som lever får se" och "Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge"

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 
Joined
29 Jun 2001
Messages
129
Location
Eskilstuna
Re: Ahem...

Fast det är väl relevantare att jämföra med de spelföretag som finns idag eftersom de lever i samma kontext. Annars är väl inlägget mer eller mindre sant, ja.

/Gloria Excelsior
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Explosion

HA! tillåt mig småle /images/icons/laugh.gif
Neogames har i en Pressrelease (tror jag) nån gång för ett tag sen lovat att inget släppa innan de släppt Offensiv. Neotechspelare fattar vad jag menar. Offensiv har vart på tapeten runt omkring snart åtta år.
Dessutom har Neogames en massa material klart till Eon som nog kommer att Explodera ut efter att Offensiv är släppt. NÄR det nu släpps /images/icons/crazy.gif...

Jag vet att jag har rätt!
 

userfriendly

Warrior
Joined
3 Dec 2000
Messages
321
Neogames kapital ...

»Dessutom har Neogames en massa material klart till Eon
som nog kommer att Explodera ut efter att Offensiv är
släppt. NÄR det nu släpps ...«


Jag tvivlar på att Neogames har nog stort kapital för att
ge ut alla färdiga produkter i samma stund som arbetet med
Offensiv avslutas. De måste nog vänta en månad eller två
mellan varje produkt för att kunna betala tryckkostnader.
Detta medför att utgivningstakten blir stadigare, men att
produkter som Drakar kommer ta ännu längre tid på sig.
Så någon explosion blir det nog inte tal om...
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,318
Location
Örebro
Re: Ahem...

Nja, tycker nog inte det. Tyvärr /images/icons/smile.gif

- Robert Jonsson

"För att se igenom den slöja vi skapat så måste vi öppna ögonen..."
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Dessutom...

... måste de andra "färdiga" modulerna layoutas (och säkert även illustreras) innan det kan bli tal om att trycka dem. Med tanke på att Offensiv sägs ha varit på det stadiet nästan hela det här året så kan man anta att det inte är något man gör i en handvändning.

Det är i.o.f.s. inte bara negativt... det vore dumt av NG att släppa allt samtidigt eftersom det säkert skulle minska den totala försäljningen; de skulle konkurrera med sig själva s.a.s.
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Ahem...

Gör man det så vinner Riot rätt stort... givet att "samma kontext" innebär "nu i sverige".
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: Ahem...

"Gör man det så vinner Riot rätt stort... givet att "samma kontext" innebär "nu i sverige"."

Det som gör det ännu större är att man inte får glömma att personerna bakom Riotminds har andra heltids jobb medans Neogames har en heltidsanställd. Så under den tid som Neogames har inte har släppt något så har Riotminds släppt tre produkter förutom regelboken och ytterligare en produkt är på ut till butikerna om en dryg månad.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Panka spelare [ot]

Att konkurrear med sig själv låter inte som någon bra idé nej!! Det är ju faktiskt så att, även om många rollspelare har tillgång till pengar, så är det inte det mest pengarika släktet. Oftast så tjänar man ju inget denna "hobby". Om man inte har fixat till det med en förening vill säga. Så för min del så är det bara bra om jag slipper bok-explosioner.

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 
Top