Nekromanti Angående Jorges Bestiarium...

Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
...Så undrar jag lite vad folk runt om i vårat avlånga land vill se för monster i boken, vad var bra med föregående DoD, sånt som bara måste vara med och vad var dåligt, sånt som absolut inte bör finnas med.

Liberate Tu-Temet Ex Inferis.
. . . eller på svenska . . .
Rädda Dig Själv Från Helvetet.
 

neuter

Swordsman
Joined
4 Dec 2000
Messages
451
Location
Valhalla
Det skulle vara tufft med några riktigt orginella varelser, som inte sett i så många andra rollspel.

"Soylent Green is people!"
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,928
...men de får inte bli för orginella. Inga hyggelmonster tack, det blir för fånigt. Själv ser jag gärna den klassiska Dödsriddaren, vampyrer (gärna något nyskapande där), olika demoner, cheruber, flera troll, olika typer av drakar, spöken, gastar, spindlar och mystiska skogsvarelser typ grådvärgar. Alla behöver ju inte vara farliga heller, snälla skogsandar och andra varelser vore trevligt liksom alternativa riddjur.

"Ägna inte för mycket tid till att vara en bra människa, inte en jävel kommer att tacka dig för det"
 

Tark Arak

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
41
Location
Göteborg
Om sfinxen skall vara med, se till att den är ordentligt farlig. I gamla, slog man ner dem istället för att fundera på gåtorna.

Arv och miljö.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
Det som borde finnas med är det med nordisk bakgrund där t.ex. <EM>inte</EM> sfinxer ingår.
Varelser som lyktgubbar och de som hade hål i ryggen (rå?) och de som blev arga när man hällde varmt vatten i jorden (nornor? Inte de som vävde människors öden).

Inga hustomtar tack. Dels för att de är IMO löjliga och dels för att ingen ska se dem.

/[color:green]Han</font color=green> som lyssnade på sin framlidne farmor som liten
 

Herr Grönstedt

Swordsman
Joined
29 Dec 2000
Messages
444
Location
Linköping
Jag håller helt och hållet med. Såg en fantastisk bok på Akademibokhandeln om nordiska mytiska varelser. Jag tror att jag måste ned på stan och köpa den på måndag. Det börjar bli lite sent för det idag.

Däremot ser jag gärna tomtar. Jag älskar tomtar. Fram för mer trolltyg i tomteskogen!

- Mattias
 

userfriendly

Warrior
Joined
3 Dec 2000
Messages
321
Jag skulle vilja se en hel låda med drakar i Jorges. Dessutom så tycker jag att tomtar är riktigt tuffa, men några orcher vill jag för allt i världen inte se. Lite mer information om älvor skulle inte heller sitta helt dumt. Och till sist, jättarna. Jag vill ha massor av olika sorters jättar och dyl.
 
Top