Nekromanti Angående erratan

Joined
16 May 2000
Messages
355
Location
Stockholm
Först och främst vill jag säga att jag tycker det är bra att en errata kommit upp. Jag blir lite irriterad dock då riotminds har tagit bort färdigheterna ilmarsch och akrobatik istället för att beskriva dem. Jag menar hur jobbigt är det att skriva några raders beskrivning av en färdighet? Jag kan göra det om ni vill!

Sen har jag en annan fråga också: Varför krävs det mycket fler poäng att byta YN för en Krigare jämfört med en riddare. Borde det inte vara tvärtom då riddaren har så många fler yrkesfärdigheter? Den enda fördel (som jag ser) med krigare är at de har en extra t6 i KP per YN.

Willie

"Never judge a book by its movie."
J.W. Eagan
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
Ingen kommentar annat än att jag håller med om att det där med Krigare/Riddare är skumt....
 

Kaoin

Veteran
Joined
8 Jan 2001
Messages
106
Location
Lund
Erratan kan finnas var? /me ser inget nytt på riotminds.com.

Tackar på förhand...

--
[color:red]"Everyone else reeked of agitation. The Asha'man only smelled...ready."</font color=red>
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Det största felet ;-)

Är ännu inte rättat...nämligen att det står "Ny sida 1" på varje hemsida ;-)

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Ofeig

Warrior
Joined
4 Jun 2000
Messages
373
Location
Solna
Re: Det största felet ;-)

Ja, det har jag också tänkt på.
De sa ju att de skulle ta bort det... Nåja, det r ju inte allt i världen...

Hac in horasine moracorde pulsum tangite; quod per sortemsternit fortem,mecum omnes plangite!
 

Dendron_UBBT

Veteran
Joined
26 Jul 2000
Messages
19
Location
Göteborg, Sweden
Jag antar att tanken är att en Riddare skall få fler FP (färdighetspoäng) för att kunna
köpa fler färdigheter. Antar också att de får lite mindre KP/YN för att de inte skall
bli bättre än Krigare (som ju "stiger" saktare). De får dpck lika mycket SK/YN (2T10)
vilket leder till att Riddare blir bättre på att slåss (minns inte om de fick ha lika många
anfall dock).

Jag satte ihop några diagram för att se hur de olika klasserna utvecklades och vill minnas
att just Riddare/Heliga krigare fick mest SK. Fann också att jägare var ett mycket bra
yrke. Jägare fick rätt mycket av allt FP, SK och KP.


/Dendron

PS Skriver detta ur huvudet så jag kan minnas fel.... DS
 

Edgar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
273
Location
Göteborg, Sverige
miss

En annan miss i eratan är att präst/helig krigare borde ha färdigheten Botanik eftersom dom har läkeörtskunskap som kräver botanik...

//Edgar - letar efter sitt ex av codex 006...
 

neuter

Swordsman
Joined
4 Dec 2000
Messages
451
Location
Valhalla
Re: Det största felet ;-)

Det är ju bara stiligt att det står "Ny sida"

"Soylent Green is people!"
 
Top