Nekromanti Angående "drakars" omslag

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,331
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Varför har NeoGames ändrat omslaget till modulen? Förut var väl planen att den skulle ha en snygg ljus ram med guld text. Numera ser det ut som om den kommer ha en grå, trist och lite tam ram. Jag vet att han som är huvudansvarig för modulen är här någonstans så därför skapade jag den här tråden. Tycker ni att den är onödig så ignorera den.

Tzimisce som undrar varför.
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Jag håller med om att den såg bättre ut med en ljusare ram. Nu ser den... inramad ut. Den ljusa nyansen gick fint tillsammans med draken på bilden.
 

Kenzui

Warrior
Joined
12 Jan 2004
Messages
389
Location
Stockholm, värmdö
jag tycker personligen att drakar boken borde vara riktigt mallig med guld ram tex. för drakar e ju endå dom "starkaste" och "mystiska" varelserna! tycker jag! HA DE BRA!!!
 

Xenon

Veteran
Joined
2 Dec 2003
Messages
64
Location
Halmstad
det är ljusetsriddare som skriver den så om du vill kan du nog fråga han personligen.

men jag kan hålla med om att den ljusa versionen är den som är mest tilltalnde.

när bytte dem bilden på eons sida?
 

storken

Warrior
Joined
2 Mar 2003
Messages
298
Location
Fagersta
Personligen anser jag...

Att det nya omslaget håller mycket högre klass. Layouten är helt enkelt snyggare och den ger ett 'proffsigare' intryck.
Själva bilden har ett mycket snyggare ljus, och rubriken var riktigt ruskig på den gamla.
Hellre den nya alltså, men kanske ännu hellre den nya fast med en aningen ljusare 'ram'. Lite samma nyans som drakens vingar, vore kanske något.

F.ö. måste jag bara påpeka att Cirefaliermodulens lila omslag inte alls faller mig i smaken. Delvis för att det skär sig, men också pga att jag alltid föreställt mig den med en sand-gul/guld/brun framsida.

Och Demoner är fulast!
 
Joined
7 Dec 2001
Messages
1,052
Location
Stockholm
Ännu en tråkigt grå

Vit marmorering med guldtext eller ännu en i gråton (likt X antal stycken tidigare)? Tja, valet för mig verkar rätt självfallet...
MEN så har jag inte heller någon direkt insikt av vad som gör sig bäst när det väl är tryckt (då det liksom tenderar att ändras lite då...i regel till det sämmre tyvärr). Alltså vet jag inte riktigt hur den vita (och enligt mig helt klart snyggare då den bla. matchar drakens fjäll) skulle göra sig i jämförelse gentemot den gråa i det slutgiltliga resultatet.

Vad gäller bilden så tycker jag den på den nyare gör sig mycket bättre inte minst då upplösningen på den är förbättrad och det skrikiga blå ljuset är nedtonat. Jag har dem bägge två på min hårddisk och i en direkt jämförelse dem båda emellan så är det nyare exemplaret mycket snyggare (och iofs lika så den vita versionen av bokens textur).
 

BraidsMamma

Veteran
Joined
19 Aug 2003
Messages
171
Location
Tumba
Re: Personligen anser jag...

F.ö. måste jag bara påpeka att Cirefaliermodulens lila omslag inte alls faller mig i smaken. Delvis för att det skär sig, men också pga att jag alltid föreställt mig den med en sand-gul/guld/brun framsida.
Jag gillar dock bliden på Cirefaliermoduler väldigt mycket.
 

Raco

Veteran
Joined
12 Jan 2004
Messages
62
Location
Skogen
Re: Ta den gamla bilden

Måste få rätta mitt föra inlägg. Jag har nu granskat de två bilderna. Jag finner guld ramen mer... :gremcrazy: exlusiv. Men jag tycker heller inte att den gråa ramen är dålig. Så för min egen del spelar det ingen roll.
 

vandraren

Swordsman
Joined
17 May 2002
Messages
453
Location
stockholm
Jag håller med om att det gamla omslaget såg snyggare ut. Anledningen att de har ändrat är kanske priset på guld- och silverfärg? :gremsmile:
 
Top