Nekromanti angående alver

Elasaid

Veteran
Joined
16 Jul 2001
Messages
36
Location
Solna, Stockholm
I boken 'Svärdsspel i Hadarlon' berättas att vissa alver inte är sexuellt dragna till människor. I modulen om alver omnämns dock inte detta (såvitt jag har sett i.a.f.), så nu undrar jag helt enkelt hur det ligger till egentligen.
Har jag missat detta i modulen, Dan improviserat, Krille glömt eller är det en personlig preferens hos alven ifråga som inte delas av många andra alver?


/Elasaid - Det finns rollspelare och det finns rullspelare... vad vill DU vara?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Har jag missat detta i modulen, Dan improviserat, Krille glömt eller är det en personlig preferens hos alven ifråga som inte delas av många andra alver?"

Det är en högst personlig preferens. Huruvida en alv kan finna runda öron avtändande eller osexigt är helt upp till den individen, precis som det är helt upp till mig att anse att negresser inte är min tekopp, rent sexuellt.

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 

Elasaid

Veteran
Joined
16 Jul 2001
Messages
36
Location
Solna, Stockholm
Men skulle du hoppa ner naken i badet med en negress du knappt känner av den enkla anledningen att du finner henne osexig?
Även om Manuari nu tycker att Ryana är osexig p.g.a. de "runda öronen" så beter han sig ändå mer som om det skulle vara en annan man han sätter sig i badet med.
Även om alver har annorlunda mentalitet än människor tycker jag att detta verkar underligt.

/Elasaid - Det finns rollspelare och det finns rullspelare... vad vill DU vara?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Även om Manuari nu tycker att Ryana är osexig p.g.a. de "runda öronen" så beter han sig ändå mer som om det skulle vara en annan man han sätter sig i badet med. Även om alver har annorlunda mentalitet än människor tycker jag att detta verkar underligt."

Hallå eller? Japaner hoppar spritt språngande nakna i badet tillsammans med ungefär vilka okända människor som helst, vare sig de är sexiga eller inte. Och de är inte ens alver.

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 

Elasaid

Veteran
Joined
16 Jul 2001
Messages
36
Location
Solna, Stockholm
Ok, jag är övertalad.
Men nu måste jag hitta några japanskor och forska vidare i ditt påstående ;)

/Elasaid - Det finns rollspelare och det finns rullspelare... vad vill DU vara?
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Men nu måste jag hitta några japanskor och forska vidare i ditt påstående :gremwink:

Finnar och norrlänningar sätter sig spritt nakna i bastun (vad är det för perverst drag hos stockholmare som får dem att ta med sig en handduk..?) med främlingar av båda könen, så du behöver nog inte resa fullt så långt.

Det finns rollspelare och det finns rullspelare... vad vill DU vara?

Jag är hellre kobold än snobb, thank you.

--
Åke
 

Elasaid

Veteran
Joined
16 Jul 2001
Messages
36
Location
Solna, Stockholm
personligen är jag inte heller särskiljt förtjust i friform och sånt =P
jag vet faktiskt inte varför jag använder den signaturen

/Elasaid - Det finns rollspelare och det finns rullspelare... vad vill DU vara?
 

lave

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
340
bastu (ot)

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>vad är det för perverst drag hos stockholmare som får dem att ta med sig en handduk..?) <p><hr></blockquote><p>eller som en av mina gamla klasspolare sa när man kom in i bastun (bred norrlänsk dialekt) "är det så kallt så du måst ha kläder på di?"

Lave -nu får alla finnas bäst de vill
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: bastu (ot)

Håller med 08 måste vara sveriges frustnaste individer TROTS att 08 stad inte har kyla eller vinter över huvud taget. ( tro mig jag har besökt 08 flera gånger vinter tid NI har inte vinter ni har höst )

två gånger i 08 har jag fått chansen att basta och samma sak varje gång insvepte i handuk och inte ångar de rejält heller utan sitter där och små stänker lite vatten ibland har de inte ens en hink med vatten att kasta på laven.. *suck*
lyckades första gången på bara 3 minuter bli den enda kvar i bastun *sweeet* andra gången komm en finländare in och ångade ut mig.. *mutter*


<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>
 
Top