Nekromanti Anfall?

Kenzui

Warrior
Joined
12 Jan 2004
Messages
389
Location
Stockholm, värmdö
Hej. Hur stor är chansen att bli överfallen om man bygger up en stad med cirkus 20000invånare vid en hamn (med en hamn) Kanske 5000krigare och 500 tunga lansar?? den ligger på en ö precis utanför chadarians hopp, den där som inte bara e en pinne. men iaf så skulle typ caserion bara kunna segla ditt och bomba eller thalamur fast dom e ju lite hålna av consaber? kommer inte ihåg just nu men. Tack på förhand!
 

Ceram

Hero
Joined
2 Aug 2003
Messages
883
Location
Göteborg
Försörjning

Hej. Hur stor är chansen att bli överfallen om man bygger up en stad med cirkus 20000invånare vid en hamn (med en hamn) Kanske 5000krigare och 500 tunga lansar?? den ligger på en ö precis utanför chadarians hopp, den där som inte bara e en pinne. men iaf så skulle typ caserion bara kunna segla ditt och bomba eller thalamur fast dom e ju lite hålna av consaber? kommer inte ihåg just nu men. Tack på förhand!
Hur försörjer du alla dessa människor påen liten sketen ö utanför att land med matproblem?
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
Jag tror att Asharien varken har tid, resurser eller vilja att påbörja ett sådant mastodontbygge. Först och främst har de interna problem att ta itu med som Vrimzikiel, Todor Fete, elaka rödskinn, snikna sanarialver och huruvida de skall hjälpa sina grannar i söder i ett inbördeskrig. Att konstruera en stad av sådana mått tar säkert minst tvåhundra år, och då ser Mundana lite annorlunda ut (beroende på SL och mörkret).

/Marukusu, som nog allt ser att mörkret närmar sig med stormsteg...
 
Joined
29 Jul 2001
Messages
814
Location
Stockholm.
"Hur stor är chansen att bli överfallen"

Det beror väl helt på vilka ni retar. De sjöfarande nationerna borde bara bli glada om det utvecklas i det där konstiga landet, då kan de ge mer betalt.

Vad har lansarna på en ö att göra?

Var kommer alla människor ifrån?

Var kommer alla krigare ifrån? Styrkan är ju likvärdig med Camards (beror väl på hur bra de är) och defenitivt större än alla andra städers. (i Asharien)

Vem är det egentligen som bygger rasket?
För snubbarna i Chadarian är nog inte så glada.
 

Kenzui

Warrior
Joined
12 Jan 2004
Messages
389
Location
Stockholm, värmdö
Haha jo lansarna är där just därför att dom är riddare inte för att slåss igentligen, krigare får just i början av landet era bra betalt så att inte vi ska bli helt krossade, och dom är väll hyffsat väll drillade eftersom att dom är krigare, fast underfreds tid så e dom mest stadsvakter och liknande. och visst jag byggde det som en handels nation typ det dom ska vara. Det är en utav mina rp:s som råkade gå iland där och tyckte en snubbe på båten at här skulle man kunna vara, så jag skikade efter massa arbetare hantverkare och allt som behövs, för det är många arbetare då behöver de mat får dom från värdshus och logi också, inte alla vissa o rju i läger typ. Hon hadde blivit rik på handel och viss piratisering dock långa vägar därifrån. Ha dte bra!
 

Kenzui

Warrior
Joined
12 Jan 2004
Messages
389
Location
Stockholm, värmdö
Juste hur det gick fort att bygga staden jag hyrde in folk så in i Hel*ete. så det var bara borgen (slottet), bibloteket och införskafning av böker till biblan och magoskolan. hon hade en del pengar till övers om ni förstår. så det tog bara runt en 50år att bygga kanske +25år för att fixa böker och vapen och sånt där måste ju ha ca tio tusen svärd, sköldar och härdatläder vissa får bara läder och vissa som har tur ringbrynja. armen är dock byggd till stösta del på försvar.
 
Top