Nekromanti Androider i NeoTech

AEGIS PRIME

Swordsman
Joined
1 Jan 2004
Messages
407
Location
Halmstad
Har precis sett I Robot och fick en tanke. Har läst någonstans att i en ny utgåva av NeoTech att man skulle kunna få spela Androider. Ligger de skapelserna som finns i den filmen något som kan tänkas eller är de för "maskin" aktiga?
I övirgt får jag rekommendera filmen för NeoTech fans, för den liknar min uppfattning av världen
 
G

Guest

Guest
Håller med IRobot är helt klar en bra bild av min värld också, blandar man lite av Bladerunners dysterhet och regn och Judge Dredds svarta humor så är världsbilden klar.

Vill dock inte gå in på kvalitén på filmens story, det kan vi ta på ett annat forum...

Vill minnas att androider återkommer i regletexterna lite här och där, iaf i N1, vad det blev av det hela vet jag inte...

Jag undrar också vad som hände med Neotech Mission, Red Sands och Giganternas Fall?
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Androider kommer antagligen vara en rollpersonsklass i nästa utgåva av N2 (som kommer bli mer cyberpunkig igen).

Om jag får i uppdrag att skriva Giganternas Fall är det mycket möjligt att jag antar detta, då det vore en trevlig återförening då tanken bakom GF står att finna i både Avalanche och Mangala.
 
Top