Nekromanti andra varelser??

Thomp

Veteran
Joined
23 Aug 2000
Messages
19
Location
Nybyn, Sverige
kan det tänkas att det kommer ut en bok om andra raser som inte är publicerade, dvs helt nya raser??
jag menar, ganska många skulle faktiskt kunna bidra med minst en ras var och då kan ju Neogames gallra ut dem mindre önskvärda förslag och andvända dem riktigt bra förslagen


*lider med klan Samar*
 

Frank_UBBT

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
97
Location
Kallhäll, Järfälla
Visst! I MV s.12 finns en mall för hur man skapar egna varelser- kanske mer anpassad för egna deformerade bestar.
Det behövs nog mer data för klassiska fantasybestar, och så vilddjuren förstås.

-Frank, improviserar fram bestar
 

Jonas...

Warrior
Joined
4 Jul 2000
Messages
241
Location
Olofström (i Blekinge...)
Om det blir sånna varelser som i första MV kan jag iaf bespara mig en sån bok...
Tänker på tex den där Grodan-som-går-på-frambenen, Giftiga-hopparsnigeln eller Blodtörstig-flygekorre-med-farliga-tänder... för att ta några... HU!!

Jag menar... skulle mina spelare träffa på sånna så skulle de nog SKRATTA ihjäl sig...

Jonas...
Har (tydligen) slutat med grisar nu...
Synd... började gilla de små liven...
 

Frank_UBBT

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
97
Location
Kallhäll, Järfälla
Ämnet var väl "andra varelser".
Jo, vad man har hört finns det insektoider och reptilmän, arachnider och annat som saknar beskrivning, och ni på Neogames som läser detta... när kommer de?
Man har sen skaffat grundboken väntat på det.

-Frank, undrar mest om insektoider
 
G

Guest

Guest
Farliga krabbater

Giftiga-hopparsnigeln eller Blodtörstig-flygekorre-med-farliga-tänder [...] skulle mina spelare träffa på sånna så skulle de nog SKRATTA ihjäl sig...

Jag skrattade också första gången jag träffade dessa varelser. Men bara tills de anföll. Då sprang jag hals över huvud där ifrån medan en ekorre satt och gnagde på mitt knä och en annan rev mig i ansiktet. Det gjorde ont och jag fick vila länge efter det anfallet. Limaxer, "Giftiga-hopparsnigeln" som du kallade dem för, är inte heller att leka med. Där stod jag, store starke riddaren i ringbrynja, två svärd, dolk och med min oöverträffade säkerhet i strid, mitt i skogen medan den lille typen hoppade mellan buskarna och bet mig hela tiden. Vad skulle jag göra? Speta en snigel med ett svärd? Lätt? Det slutade iaf med att jag var nere på cirka Ob10T6 smärta. Ont. Så underskatta inte de små krabbaterna /images/icons/smile.gif.

/Tiamel - som har limax-fobi numera...
 

Jonas...

Warrior
Joined
4 Jul 2000
Messages
241
Location
Olofström (i Blekinge...)
Re: Farliga krabbater

Det handlar väl inte om att underskatta...

Det handlar om att de är så förbenat löjliga att de är oanvändbara stämningsdödare...
SPELARNA skulle skratta ihjäl sig medan deras RP blev slaktade av ekorrar och sniglar... eller nån ruskigt bredkäftad varelse som smyger omkring och skriker folk i öronen så att de blir bedövade...


Jonas...
Har (tydligen) slutat med grisar nu...
Synd... började gilla de små liven...
 
G

Guest

Guest
Re: Farliga krabbater

Vad är det för fel på monsterna i monster å varelser? jag kan inte begripa varför de är så roliga de ser ju ganska farliga ut. Och om de stör dig så är de ju bara att plocka bort dem! det värsta i hela den boken är tomtar... JAG HATAR TOMTAR! Det jag skrattar mest åt är dvärgar... de ser löjliga ut!

Mvh Ezzy
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Re: Farliga krabbater

"JAG HATAR TOMTAR!"

Vad är det mitt norra öga skymtar? Tomtarna är ju så nutte-putte-gulliga! /images/icons/smile.gif Gosiga små krabater som bara blir ännu gulligare när de blir arga.

Men jag betackar mig för fler spelbara "varelser". Uschiamig!

/Sir Foilan - tebax efter hard-drive-dysfunktion, så har man tretusenfemtioelva nya inlägg att läsa....

Stay Metal! /images/icons/cool.gif
 

Supervisor

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
61
Location
Stockholm
Tomtar. öh...

Under mitt första Eon-äventyr spelade jag en Kragg-barbar vars attribut började med 16-16-16, och min kompis spelade
en tomte! Vi var förstås polare i spelet, killen höll hela tiden på att hävda att han skulle ha ett litet armborst,
vilket låter konstigt med tanke på att tomtar är ungefär 3 äpplen höga.
Dessutom höll han hela tiden på att mucka gräl med personer som högg ned ett enda träd till exempel...
även om de var kopiöst mycket större än han själv!!
För att inte nämna andra dumma, koboldiska saker han höll på med, i rollen som skogstomte!

Min kragg dog självklart av ett dödsslag med 3T6, efter att ha lyckats med ett antal tidigare dödsslag med 5T6.

Sörjer fortfarande...

[color:green]Supervisor</font color=green>
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,208
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Nya så kallat "spelbara" raser slipper jag helst- de sulle ändå bara bli raka motsatsen- ospelbara- i vilket fall. Det räcker med den redan katastrofalt dåliga monsterboken, jag vill inte ha ännu fler standard fantasy-mumbojumbo-varelser som inte kan användas till någonting utom rasinflation.

- Ymir, tycker att det är fullt tllräckligt som det är
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Väl talat!

/images/icons/smile.gif

"Nya så kallat "spelbara" raser slipper jag helst- de sulle ändå bara bli raka motsatsen- ospelbara- i vilket fall"

Instämmer...

"jag vill inte ha ännu fler standard fantasy-mumbojumbo-varelser"

Nä, bort mä´rom! /images/icons/smile.gif

/Sir Foilan

...tebax efter hard-drive-dysfunktion, så har man tretusenfemtioelva nya inlägg att läsa....
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
# små armborst

killen höll hela tiden på att hävda att han skulle ha ett litet armborst, vilket låter konstigt med tanke på att tomtar är ungefär 3 äpplen höga.

Man får väl göra ett _litet_ armborst då... typ 5-10 centimenter långt. Armborst är inte så komplicerade. Någonstans borde det finnas en hantverkare som klarar det. Alternativt kan man krympa ett vanligt armborst med magi (Går det?).

Jag spelade en älva en gång och hade väldigt kul med min lilla pilbåge, även om jag inte fick skjuta magiska pilar :)
 

Jonas...

Warrior
Joined
4 Jul 2000
Messages
241
Location
Olofström (i Blekinge...)
Re: Farliga krabbater

"Och om de stör dig så är de ju bara att plocka bort dem!"

Om man ska behöva 'plocka bort' (riva ut...? /images/icons/smile.gif) en hel massa sidor är det ju inte utan att känner sig lite missnöjd med köpet...

Som tur är duger människor bra i de flesta fall... /images/icons/smile.gif

Jonas...
Har (tydligen) slutat med grisar nu...
Synd... började gilla de små liven...
 

darkmoor

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
178
Location
Innertavle(Umeå), Sverige
Medhåll

Sanning. Monsterboken är typ jättedålig, i alla fall själva monstersektionen där kanske 10% av monstren går att passa in i mundana(mytt tycke). Djursektionen och trollsektionen däremot där rätt bra. Så någon fler monsterbok skulle bara kännas fel.

//Henrik, känd som Darkmoor
 

Jonas...

Warrior
Joined
4 Jul 2000
Messages
241
Location
Olofström (i Blekinge...)
Re: Medhåll

"Djursektionen och trollsektionen däremot där rätt bra."
Håller med...
Och den inledande biten med lite regler för tex Språng och träfftabeller är ju oxå bra att ha.

"Så någon fler monsterbok skulle bara kännas fel."
...iaf om den inte görs i den lite mer genom arbetade formen som troll-biten...
Heller några få mer genom tänkta monster som skulle kunna fungera i världen/Mundana(som trollen) än en massa ¤&#@@### (som mördarsniglarna, 'öronskrikarna' eller vrakerna(?))...


Jonas...
Har (tydligen) slutat med grisar nu...
Synd... började gilla de små liven...
 

darkmoor

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
178
Location
Innertavle(Umeå), Sverige
Re: Medhåll

Har faktist använt en Vrakh framgångsikt i ett äventyr, det var att rollpersonerna skulle fly, med de dumma idioterna började slåss. De överlevde visserligen allihop men var ordentligt skadade till slutstriden som kom lite senare...

Men annars håller jag med. Mer genomtänkta monster som fungerar till mundana. Inga ogenomtänkta monster som inte fungerar(och inga j***a tomtar...)

//Henrik, känd som Darkmoor
 
Top