Nekromanti Andra nördar

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Den här sidan snubblade jag över för några veckor sen, men en kamrat till mig kommenterade min bokhyllesorteringstråd med "det där är lite sjalbarn..." och påminde mig om den otroliga likheten mellan deras forum och vårt i fråga om att vara fringeintresse med navelskåderi. Detta i kombination med Nightowls lovebombing av vårt forum fick mig att vilja dela med mig av länken, med ett tänkt trådinnehåll som består av andra nördiga forum och sidor. Tänkbara exempel är Storuggla som kommer länka till Svenska Spårtrafikssällskapet eller vad de där tågnördarna nu heter.

Håll till godo: http://www.sjalbarn.se/data/forum/

Och snälla. Försök hitta knasbollar så att vi kan få känna oss normala igen...
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,895
HAHAHAHAAAAA!!! Tack! [NT]

NT = No Text (Ingen text)
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Aldrig för mitt liv kunde jag förställa mig ett forum om detta !
Jag kommer nog alltid att förundras om vad som finnes på internett.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Scrapbooking ftw

Om du bodde i Arvidsjaur skulle du akta dig för att reta scrapbook-camarillan! De har vassa verktyg, vet att använda dem, och i en stad på ca 6500 pers finns en butik som överlever genom att den servar hobbyn!

Erik
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag känner väl generellt att det finns lite mer att diskutera ang. det ofantligt breda rollspelsmediet än ang. att bära barn i sjalar. Jämför också med tex kattforum.se, warseer.com, star trek vs star wars-forum (typ stardestroyer.net), etc. Är det verkligen bara jag som upplever wrnu som groteskt brett och mångfacetterat i jämförelse?

- Ymir, upplever
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Sjalkvinnor (OT)

Jag har ju barn och har vid några tillfällen besökt öppna förskolan, dvs en lokal dit man som föräldraledig kan gå med sina barn för att slippa sitta hemma och glo. På öppna förskolan finns alla sorters föräldrar och jag blev attackerad av Den Läskiga Sjalkvinnan.

Hon bar givetvis sitt barn i sjal, ett långt tygstycke som man knyter på olika sätt så att bäbisen sitter fast på ryggen eller magen. Jag tror att det hela började med att jag kommenterade att det såg mysigt ut...

Sen blev jag fast med sjalkvinnan som spände på mig tygsjoket i olika varianter, och fem meter tyg runt min lilla kropp är mycket för mycket. Jag försökte komma bort från sjalkvinnan men hon vägrade ge upp, hon skulle nödvändigt ha mig till att också köpa en sjal till min bäbis.

Jag poängterade att jag hade en bärsele och då fnös hon: Bärsele! BÄRSELE! Bah! Sjal ska det vara. Bla bla sjal bla bla sjal bla bla.

Jag försökte med tydliga hintar som: "jag tror inte att sjal är nåt för mig" och "jag vill inte ha någon sjal, tack". Då ringde hon en kompis som hade en begagnad sjal som hon kunde tänka sig att sälja till mig.

Sjalkvinnan var på gränsen till galenskap, men jag slapp strypa henne med tyg - istället skrubbade jag av mig henne på en annan mamma. Take her not me!

/Magoo, sjalkvinnan skrämde bort mig från Öppna Förskolan
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Sjalkvinnor (OT)

Det är precis så jag föreställer mig att sjalmammor är!

Jag minns inte var jag läste det, men någon intelligent person sade nån gång något i stil med "personer som gillar Waldorfpedagogik är också samma som gillar örttéer och bär sina barn i sjalar". Tycker det sammanfattar psyket hos dem på ett ganska bra sätt. :gremgrin:
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Well, jag själv är skyldig på att finnas på följande Nördiga forum:

Sagan om Isfolket
Lajvsverige
Fjölninr - studentföreningen för arkeologer

Och ett antal andra liknande vansinniga forum... alla med högre eller lägre informning i ordet Nördighet. :gremsmile:
Skillnaderna mellan forumen är iofs ganska klara... det finns grymt nördiga forum, grymt sammanslutna sociala enhetsforum, tydliga akademiska aspirationer etc - det sist har jag inget bra förslag på eftersom jag nekats inträde på dessa. :gremfrown:
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,551
Location
Fallen Umber
Re: Typografinörderi ...

Ah, nice. Jag har varit runt och letat lite efter typografiforum tidigare och upptäckte att jag hade Typophile bland mina bokmärken. Jag får ta och börja hänga där när jag får tid. :gremlaugh:
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Tänkbara exempel är Storuggla som kommer länka till Svenska Spårtrafikssällskapet eller vad de där tågnördarna nu heter."

Bara därför kommer jag inte att länka dit! Ni får gräva fram buss- och tågdiggare på egen hand!


Okej, nördigt vet jag inte, men ibland börjar väktare diskutera olika sorters bälten och skor och diverse underliga saker på väktarforumet. De har dessutom ett bisarrt hat mot den där dörrvakts-Fadde så allt som rör honom kommer upp där.
Sen har vi ju wrestlingnördarna på wrestlingforumet som diskuterar och bråkar om amerikansk wrestling (och även mexikansk och japansk ibland!). Där kan ämnen som hurvida den senaste pushen av John Cena är bra eller dålig och hurvida Heartbreak Kid var bättre förr. Mycket facktermer dock och meningar som "Julgransplundring och Maria gör en bulldog på Beth men Santino räddar och Lawler attackerar honom. Vi frågar oss varför och Leeloo sägeer att det är helt berättigat då han snodde hans macka för några veckor sedan. Dude's gotta point." är fullt vettiga (actual quote, people!).


Storuggla, nje
 
Top