Andra kontra tredje utgåvan

ilgoga

Guube
Joined
18 Oct 2010
Messages
8
Location
Kalmar Län
Finns det några väsentliga skillnader mellan andra och tredje utgåvan av Symbaroum: Rollspelet?
 

Mork

Veteran
Joined
4 Jul 2015
Messages
154
Om du menar att den engelska versionen är den andra, så är det väl några saker, exvis att teurgi drar korruption som magi i övrigt
 

Mork

Veteran
Joined
4 Jul 2015
Messages
154
Jaha, inte vad jag vet iaf, tror Fria ligan kört på som tidigare.
 

THZ

Veteran
Joined
13 Apr 2016
Messages
183
Ingen mekanisk skillnad. Det finns dock som Mork skrev ett antal rättelser. Det finns en gratis svensk och engelsk Errata upp till 1.14 tror jag. Så har du en gammal version från järnringen så är det bara att hämta erratan och använda.
 

Necross

Swashbuckler
Joined
25 Aug 2005
Messages
1,865
Eeeeh ... Ursäkta en gammal tröttmössa. Jag har en errata som heter Version 2.0. Men det finns alltså en senare errata, som är mer utförlig, men som har ett lägre nummer på sig?!
 
Last edited:

THZ

Veteran
Joined
13 Apr 2016
Messages
183
Ledsen. Mkt jobb för tillfället. Ligger efter med forumposter.

Skulle tro att det som du beskriver som errata version 2. Sannolikt är 1.02.

Finns att ladda ner nyaste versionen på drivethroughrpg gratis eller på FRA ligans hemsida för svenska versionen gratis.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,060
Så här skriver Fria ligan på DriveThruRPG:

Om andra tryckningen: Från och med april 2017 har Symbaroums grundbok blivit uppdaterad i samband med nytryck. Det är fortfarande samma bok, samma regler, samma spel men texten har språkbearbetats och blivit justerad i enlighet med erratan. Dessutom har ett tiotal bilder uppdaterats/bytts ut och introduktionsäventyret Det förlovade landet (inklusive spelexempel och exempelkaraktärer) infogats för att göra boken mer nybörjarvänlig.

Senare tryckningar innehåller, om jag inte missminner mig, inga förändringar förutom möjligen mindre korrekturrättelser.
 
Top