Andra generationen - var är den? (Lyft fram din avkomma)

MetaLarsson

Swordsman
Inom många kulturyttringar verkar kreativitet och produktivitet gå i arv. Det är inte ovanligt att ett barn till en kulturarbetare blir minst lika "framgångrik" som sin förälder.

Exempel: Auguste Renoir - Jean Renoir, Maritza Horn - Melissa Horn, John Romita SR - John Romita Jr, Henry Fonda - Jane Fonda osv.

Jag kommer dock inte på några exempel inom (den svenska) rollspelsfären.

Det vore kul om någon kunde berätta om någon som utgör en undantag för min iakttagelse.

Varsågoda. Applådera era ättlingar!

Är inte Hanna Blixt @Mekanurgs dotter? Eller är det bara något jag inbillat mig?

Sagospelet Äventyr (@Äventyr ) är ju en kollaboration mellan far och barn… Så barnet kanske inte har en helt egen karriär, men beroende på hur man räknar är han väl typ lika "framgångsrik" som fadern?

Last edited:
Sagospelet Äventyr (@Äventyr ) är ju en kollaboration mellan far och dotter… Så dottern kanske inte har en helt egen karriär, men beroende på hur man räknar är hon väl typ lika "framgångsrik" som fadern?
Det tycker jag gott man kan räkna. Han vill dock numera bli kallad han alternativt barn sedan en tid istället för hon eller dotter. :-)

Jag har lyckats få min son att bli rollspelare, det är aölt (men väl det viktigaste). Om han någonsin blir spelskapare får väl tiden utvisa.

Är inte Hanna Blixt @Mekanurgs dotter? Eller är det bara något jag inbillat mig?
Nix, det är hon inte.

Min dotter Elin Blixt här däremot gjort sin debut som illustratör i Fenix. Både hon och hennes lillasyster Elisabeth är därtill aktiva D&D5-spelledare. Deras storasyster Estel föredrar däremot datorspel, gärna first-person-shooters. Min systerson Rikard är hårdvaruansvarig för ett elit-Counterstrike-lag i Nederländerna. Donc, la Force de l'Éclair est forte avec eux.

Last edited:
Back