Nekromanti And the work goes on...

DarkMystic

Swordsman
Joined
15 Jan 2004
Messages
527
Location
Göteborg
Äntligen har jag sett hur jag ska bygga mina golems. Om man använder besvärjelsen som ger saker "liv" och gör det på varje kroppsdel och får dem att connecta med varandra kan man bygga golems :gremgrin:. Men många utmaningar finns kvar för mej. Typ jag måste finna ett draklik(och en jävlans massa plankor och rep) och en massa lik så en arme av vandöda kan byggas. Men detta är inte vad jag ville berätta utan vad tycker de olika folksorterna i Munda(från Daakdyrkande häxjägare till alver och tiraker) om vandöda, nekromanti och allt annan rolig svartkonst :gremconfused:?
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
"Men detta är inte vad jag ville berätta utan vad tycker de olika folksorterna i Munda(från Daakdyrkande häxjägare till alver och tiraker) om vandöda, nekromanti och allt annan rolig svartkonst ?"

Det kommer att komma i en gratismodul som kommer att slängas ut på nätet som jag och Nallo arbetar på (om det är fler än vi vet jag tyvärr inte).. och jag kan säga så här, vill du helt lagligt arbeta med vandöd reanimation så får du nog hålla till i västländerna (det finns olika stammar där som antagligen alla ser olika på det med reanimation).
Alver och dvärgar kan jag säga rakt ut inte gillar nekromantin helt. Dvärgarna tror ju på förfadersandar och således vore det väl en ganska fin hädelse att reanimera farfars kropp.. hans ande skulle ju bli rosenrasande.
Alverna (i alla fall Sanari) lär vara lite mer lössläppta på det här med reanimation, men det uppskattas inte av grannen om du släpar lik över hans pelagonier...
 

HerrBjörn

Warrior
Joined
26 Jan 2004
Messages
241
Location
HAninge
Detta med dvärgar stämmer ju..
Om sanari också men..
Är det inte så att Sanari inte uppskattar reanimatörer som bygger armeér med vandöda för att slakta till sin guds ära (tex. Dibuk) Men att de inte har något emot att forska i döden vilket ofta resulterar i Reanimation för att se de dödas reaktioner och "beteenden" när de är uppväckta..
Så Nekromanti är troligtvis okej om syftet är det rätta..
 

DarkMystic

Swordsman
Joined
15 Jan 2004
Messages
527
Location
Göteborg
Min arme ska aldrig användas för att sprida Dibuks(den losern)
religon. Den ska användas mot Mörkrets makter, och jag en av de mörkamystiker ska dräpa varje demon och gud som står imellan mej och Mundanas frihet!

Sl: okej små spelare, nu har ni byggt eran arme och här är mörkret. Vad gör ni?
Spelare1: Jag gör en mega magisk ritual som skickar mej 100 in i framtiden.
Spelare2: Jag samlar alla raser och går till attack!
DarkMystic: Jag skickar allt jag kan på Xinu och gömmer mig i källaren...
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Du pratar om dödsforskning, jag pratar om nekromantisk reanimation. Sanari har ingenting emot dödsforskning om du frågar mig, men reanimation... det är en helt annan sak.
Dödsforskning är kunskap om döden, till det behövs ingenting med reanimation, då använder du ju hellre biotropi för att återuppväcka (och för att inte glömma hela) någon som har dött. Att reanimera en vandöd ger dig ingen ytterligare kunskap om döden, dödsriket eller andeplanet.
 
Top