Nekromanti ...and hell's coming with me

Red Dust

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
129
Location
Gotland/ Lund.
Kaenns repliken igen? Som naagra av er kanske vet saa aer jag ute och reser nu, men kommer nog tillbaka runt veckoslutet, och daa skall vi fortsaetta med vaar Westernkampanj.

Nu till en fraaga. I aeventyret till SL-skaermen saa listas naagra SLP:er med faerdigheten Respekt, tills vidare har jag valt att mer integrera den som ett "karaktaersdrag", men nu undrar jag om den finns beskriven naagon annan stans, eller om det bara aer en faerdighet som konstruktoererna "uppfann" paa staellet och sedan aldrig mera anvaende.

M.v.h.

Red Dust.
 
Joined
16 May 2000
Messages
355
Location
Stockholm
Kaenns repliken igen?

Ja skulle tro att det är Wyatt Earp som säger det på järnvägsstationen till Ike. Stämmer det?

För övrigt så tycker jag att du bara borde skriva a istället för både a,å och ä och o för både o och ö. Det är ganska jobbigt att läsa det du skriver nu (känns som man läser danska). I 99 fall av hundra kan man lista ut vad du menar i alla fall. Dessutom måse det vara jobbigare för dig med.

För övrigt undrar jag hur det gick på figurspelet förra veckan. Blev det nåt eller?

Willie - som saknar figurspelet

"Bite me dough boy!" - Mimi i The Drew Carey show
 

Gusman

Veteran
Joined
11 Oct 2000
Messages
56
Location
Stockholm, Norra
Respekt!

Hej!

Om jag inte misstar mig så är Respekt en färdighet som kom i Laglöst Land. Det är en färdighet för skurkar, som reglerar hur bra du är på att sätta dig i respekt hos andra skurkar.
Rätta mig om jag har fel.

// Gusman (ny i forumet)
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Tombstone (filmen)

"Ja skulle tro att det är Wyatt Earp som säger det på järnvägsstationen till Ike. Stämmer det?"

Ja..det stämmer helt perfekt.

Riddaren - äger ett ex av den filmen


En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.
 
G

Guest

Guest
Re: Respekt!

Mycket riktigt finns den där, sid 42 om man inte orkar leta.
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Re: Respekt!

Välkommen till forumet:)

Visst är Respekt hämtat ur Laglöst Land, men även om den stod med bland Laglösa Färdigheter på sidan 42 kan givetvis även andra använda den. Här kommer texten om Respekt ur Laglöst Land:

Respekt (Motståndsfärdighet)
Konsten att imponera. Varje penningindrivares viktigaste egenskap. Respekt är lika lite som Prostitution någon medfödd egenskap. Man kan lära sig att skrämma folk till foglighet genom en lagom dos av hotfullhet och spelad självsäkerhet. Dock påverkas förmågan att ingjuta respekt något av vem man är. Därför modifieras färdigheten av Berömmelsen (andra värdet i Ryktesparet). För varje 25 steg över 100 i Berömmelse läggs +1 till Respekten. Billy the Kid, med 375 i Berömmelse, får alltså lägga +11 till sitt värde i Respekt. Respekt möts av ett Självdisciplinslag av den som skall påverkas. Det slaget modifieras också av Berömmelsen, med +1/25 steg över 100. Ett lyckat slag innebär att offret påverkas av maktdemonstrationen - han kan t.ex. förmås drypa av från en saloon, släppa in rollpersonerna i ett hus eller helt simpelt hålla käften. Respekt fungerar inte i en ren stridssituation. Det kan inte få någon att släppa vapnen eller sluta slåss.

Kostnad:
1 - 5 = 3/0
6 - 10 = 10/1
11-15= 20/2
16-20= 30/3
21- = 60/3

Bonusen är SDP + 1/25 steg över 100 i Berömmelse

/a & t

<A HREF="http://www.rollspel.com" target="_new">http://www.rollspel.com</A>
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Vi saknade dig;-)

Figurspelet blev en blodig uppgörelse i vanlig ordning. Pinkertons hade lyckats spåra banditerna till deras tillhåll, delvis tack vare tips från några av stadens mer respektabla medborgare (om det fanns några sådana där...), andra stadsbor såg dock inte lika positivt på deras inblandning... Efter att ha bevittnat en intern uppgörelse i den laglösa hålan och genom ett resolut ingripande lyckades Pinkerton slå ut banditgänget och den korrumperade borgmästaren.

Vi saknade dig - hoppas du trivs i Sundsvall. Och att du kommer till BSK:)

/a & t

<A HREF="http://www.rollspel.com" target="_new">http://www.rollspel.com</A>
 

Red Dust

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
129
Location
Gotland/ Lund.
Re: Respekt and repent my sins.

Tack för förklaringen. Jag har tyvärr inte kommit mig för att köpa "Laglöst Land", men skall göra det idag.

M.v.h.

Red Dust.
 
Joined
16 May 2000
Messages
355
Location
Stockholm
Jo det är Wyatt Earps replik, men cooolaste repliken är ju Doc's: Say wenn. När han står i duell med Johnny Ringo.

Jo visst är det doc som kommer med coolaste repliken men det är inte "say when" utan "Ill be your Huckleberry"

Willie



"Bite me dough boy!" - Mimi i The Drew Carey show
 
Top