Nekromanti Ammo som saknar vapen?!?

Mutant

Warrior
Joined
3 Oct 2000
Messages
209
I Offensive finns en ammo typ (.780 I-Magnum)
som påstås ska kunna slå ut cyberpsycho fall.. däremot finns det inget vapen som använder ammuntionen.

Är det meningen att man ska kasta ammot på dem eller ska man använda Interdynamics pistolen som är till för att slå ut just cybercp:n fast med fel ammunition?

Dom borde lägga upp en errata på neogames.se så man vet om något inte stämmer tycker jag
 

Kimon

Swordsman
Joined
21 Nov 2001
Messages
679
Location
Uppsala
.780 är en revolverkaliber till ett vapen som kommer i Police.

Vad gör den då i Offensiv?
 

Perenna

Swordsman
Joined
5 Apr 2001
Messages
655
Location
Göteborg
Vad gör den då i Offensiv?

Offensiv har samlat all ammunitionsdata på ett ställe, vilket är en fördel framför att ha hälften av ammunitionstyperna i Offensiv och andra hälften spridda i tre-fyra andra moduler.

Dock tycker jag att man kunde ha tagit med en revolver som använder kalibern, även om den enbart går att komma över inom Interpol...
 

Kimon

Swordsman
Joined
21 Nov 2001
Messages
679
Location
Uppsala
Offensiv har samlat all ammunitionsdata på ett ställe, vilket är en fördel framför att ha hälften av ammunitionstyperna i Offensiv och andra hälften spridda i tre-fyra andra moduler.

Ja, om det är så att Neogames inte tänker skapa några nya ammo-typer i framtida moduler, så är det ju en klar fördel att ha allt i Offensiv. Annars så kan det vara praktiskt att ha vapnet och ammunitionen i samma bok. Detta kommer säkerligen också att vara fallet när väl Police kommer ut. Dvs att Police kommer att lista ammo för de vapen som där presenteras.

Dock tycker jag att man kunde ha tagit med en revolver som använder kalibern, även om den enbart går att komma över inom Interpol...

Jo, dessutom finns det väl en illegal marknad där ett sådant vapen kanske kan dyka upp...
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
men med samma argument kan man säga att alla vapen också borde funnits i offensiv.

att det bara går att komma över via interpol/säpo/kalles mamma är inget bra argument. Men jag antar att det rör sig om platsbrist eller liknande..

chrull
 

Kimon

Swordsman
Joined
21 Nov 2001
Messages
679
Location
Uppsala
men med samma argument kan man säga att alla vapen också borde funnits i offensiv.

Pja, kanske. Men om man tittar på dagens samhälle (ja, och Neotechs också för den delen) så finns det bra mycket fler vapen än ammunitionstyper.

att det bara går att komma över via interpol/säpo/kalles mamma är inget bra argument.

Jag är mest irriterad över alla dessa "frammåtreferenser" som förekommer i Neogames verk.

Men jag antar att det rör sig om platsbrist eller liknande..

Personligen så tror jag att man vill informera konsumenten om att det inom en snar (ha!) framtid så kommer det att komma en modul. Dvs, pur reklam helt enkelt.
 

DragonLord

Warrior
Joined
30 Dec 2001
Messages
340
Location
Malmö/Gifu
Re: Uppfinn vapnet...

...för det tänker iaf jag göra! :gremsmile:

DragonLord - ser fram emot sina spelares chockade miner när de märker att puffran till den mystiska spökammunnitionen fakiskt existerar...
 

Lazarus

Veteran
Joined
19 Jan 2003
Messages
27
Location
Skellefteå
I Offensive finns en ammo typ (.780 I-Magnum)
som påstås ska kunna slå ut cyberpsycho fall.. däremot finns det inget vapen som använder ammuntionen.
Jo jag har också märkt det, men jag tycker inte att det spelar någon roll eftersom det är bara Interpol som använder sådana vapen, och deras vapen finns inte att köpa i handeln.

Så är det igentligen med alla Interdynamics vapen, de säljs bara till Interpol och liknande styrkor, så att få tag på dessa vapen är svårt. Man måste gå via eventuella kontakter i undrevärlden för att få tag på dem, och då till ett skyhögt pris. I boken står det att de kostar minst tio gånger så mycket på den svartamarknaden.
 
Top