Nekromanti Ambriska Kalendern

GMagnus

Veteran
Joined
17 Jan 2017
Messages
31
Tjena,

Jag har utifrån den ringa information som återges i böckerna skapat en egen kalender till vårat spel i Symbaroum.

Månaderna tolv
#1 Ynedar (Jordemor/Högsommar)
#2 Sangastar
#3 Andallost
#4 Fenria
#5 Korian
#6 Viktorian
#7 Ofeliya (Bödeln/Midvinter)
#8 Demeon
#9 Eberon
#10 Iloena
#11Leah
#12 Illyrie
Nyår a fem dygn inledande med Drottningens födelsedag.

Jag påbörjade Det Förlovade Landet i början av Korian då det är direkt inpå vintern som börjar förtära Titanerna.
 

Necross

Swashbuckler
Joined
25 Aug 2005
Messages
1,865
Lustigt, jag tänkte just posta en fråga om exakt just detta, hur folk löst att det knappt finns nån info om kalendern. Jag är dock lite för feg för att hitta på egna namn på månaderna :) Tänker nog köra på "förstemånad", "andremånad" osv. Fler som har tankar om detta?
 

GMagnus

Veteran
Joined
17 Jan 2017
Messages
31
Necross;n225517 said:
Lustigt, jag tänkte just posta en fråga om exakt just detta, hur folk löst att det knappt finns nån info om kalendern. Jag är dock lite för feg för att hitta på egna namn på månaderna :) Tänker nog köra på "förstemånad", "andremånad" osv. Fler som har tankar om detta?
I böckerna står det vad midvinter Ofeliya och högsommar Ynedar heter. Resterande månader är, enligt böckerna, namn på ljusbringare som offrade sina liv i kriget mot mörkermästarna. Eberon och Illoena är nämnda i böckerna. Korian är drottningens döda tvillingbror, Demeon är Förstefaderns riktiga namn och resterande har jag hittat på själv.
Easy as cake.
 
Top