Nekromanti Ambriernas vin

Samuel

Veteran
Joined
12 Apr 2017
Messages
48
Jag funderar lite över vin i Ambria.

Var odlas druvorna till det vinet? Jag är ingen expert på området, men för mig så känns det som om klimatet i Ambria är för kallt för vinodlingar.

Däremot kan jag tänka mig att det gick att få till i södra Alberetor på den gamla goda tiden. Därför tänker jag nog låta vin vara bland det mest exklusiva och lyxiga som går att få tag på i min spelvärld. Utrotningshotad, svindyr. Och kanske det fortfarande finns några flaskor bortglömda i gamla Alberiska vinkällare.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Barbarerna har säkert äpple eller körsbärsvin (alt. andra frukter/bär... korinterbär kan ju bli spännande) stående på jäsning
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Men ska du ha nått exklusivt är det nog flaskor som blivit räddade/bärgade från gamla landet. Det kan ju rent av ligga som grund till ett äventyr. Ta sig tillbaka till gamla landet och bärga det som går från en adelsmans gods?

Kan även tänka mig att det finns något obskyrt kloster någonstans som kommit på en process att börja en andra jäsning av vin, då kylan tagit kål på första jäsningen. Lägg till att munkarna är duktiga glasblåsare och har utvecklat buteljer som tål högt tryck och du har ett mouserande vin som inte ens Drottningen själv tackar nej till.
 
Top