Så..
Ett projekt jag har velat genomföra en längre tid, ända sedan vi körde en vända i Ereb Altor som avslutades för tre år sedan.
Jag gillar världsbyggen, som SL dras jag mer eller mindre medvetet mot "grimdark" och har äntligen börjat känna mig redo för något med mer intriger och grupper.
Köpte Symbaroum på rot, allt jag kunde komma åt.
Utgångspunkt:
Spelarna är överlevare från Alberetor, jämngamla med krigsslutet. Dvs enbart ambrier med till en början begränsad kunskap om Ambria, Davokar och Symbaroum.
Spelsystem:
Mythras, kommer att plocka in delar från Mythras companion och Book of Schemes
Lite ovant att vara tillbaka till Mythras efter 1,5 år i Dimmornas dal, ringrostig. Men spelarna är glada över att vara tillbaka till ett system som inte är så begränsat och "orealistiskt
" som DoD_23. Inte menat som en diss då vi haft roligt med DimDal, men för större djup och bredd på rollpersoner och utvecklingsmöjligheter går det inte att jämföra.
Har inte löst allt vad gäller konvertering så det kommer att bli en pågående process, kommer även att ställa frågor till proffsen kring specifika äventyr.
Våra huvudpersoner.
Temat, tanken och inspirationen till kampanjen är hämtad from Mobergs Utvandrarsvit
/C
Ett projekt jag har velat genomföra en längre tid, ända sedan vi körde en vända i Ereb Altor som avslutades för tre år sedan.
Jag gillar världsbyggen, som SL dras jag mer eller mindre medvetet mot "grimdark" och har äntligen börjat känna mig redo för något med mer intriger och grupper.
Köpte Symbaroum på rot, allt jag kunde komma åt.
Utgångspunkt:
Spelarna är överlevare från Alberetor, jämngamla med krigsslutet. Dvs enbart ambrier med till en början begränsad kunskap om Ambria, Davokar och Symbaroum.
Spelsystem:
Mythras, kommer att plocka in delar från Mythras companion och Book of Schemes
Lite ovant att vara tillbaka till Mythras efter 1,5 år i Dimmornas dal, ringrostig. Men spelarna är glada över att vara tillbaka till ett system som inte är så begränsat och "orealistiskt
Har inte löst allt vad gäller konvertering så det kommer att bli en pågående process, kommer även att ställa frågor till proffsen kring specifika äventyr.
Våra huvudpersoner.
- Lungsjuk herde med kunskaper i Läkekonst, språk och allmänt observant. Har ett lätt armborst som han kan meja ned allt motstånd med, eller om han har tur med tärningarna så ngt litet, klent, stillastående och på så nära håll att nästan kan peta på motståndaren.. Har viss fallenhet för mystiska krafter med 2 enkla folkmagiska besvärjelser.
- Händig lantbrukare och allt i allo som extraknäcker som karavanförare. Duglig i den Ambriska nationalsporten brottning, på kuskbänken beväpnad med en oxpiska och en Langes Messer (vete fan vad den heter på svenska) som han hanterar amatörmässigt.
- Jägare, inkompetent, men har fått grundläggande milisträning med sig hemifrån. Gruppens absolut skickligaste krigare, 60% på kortspjut, sköld och kortsvärd, Styggelserna och Järnpaktens förbannade agenter kommer falla som vetet under höstskörden.
Temat, tanken och inspirationen till kampanjen är hämtad from Mobergs Utvandrarsvit
/C
Last edited: