Nekromanti Ambivalenta Vandöda

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Jag skapar hellre vandödskylskåp.






/poseur-nekromantiker is the shit
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Höh, simpelt, lägerledar kan ju vilket tönt som helst skapa, kanske inte sådana som följer med en vart man än går men likväl.


Hur många män med självrespekt i mundana kan säga att dom äger ett kylskåp?

Man ska inte underskatta den moderna tekniken som håller mat och livsmedel väl kylt, inte nog är det godare, det är även mer hållbart. Mindre svinn helt enkelt.
Så kom och investera i den nya moderna tekniken!


/poseur tycker fortfarande kylskåp äger.
 

Telephalsion

Swordsman
Joined
13 Jun 2009
Messages
681
Vandött kylskåp? Vandöd som är gjort med demoniskt aggregat och besvärjelsen kyla som aktiveras varje sekund?

Jag skulle vilja göra modulära vandöda. Tänk dig spelarnas sorg när nekromantikern skriker "kombinera" och triggar att de vandöda bygger en voltron/poer rangers/mecha av kött.
 

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
Telephalsion:
Sjukt coolt, men... Hur FAN skulle du få det att funka?

btw, vandöd Air Condition finns ju också, om man skulle vilja.
Magus Cerdos Svalkande Vind + Skelett. ;P
 

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
I väntan på att trådskaparen förtydligar vad som menas med ursprungsinlägget rekommenderar jag att ni håller tråden fri från trams.

- L
 

duncan_UBBT

Swordsman
Joined
9 Aug 2009
Messages
716
Location
Skövde
Sorry för dålig beskrivning. Vad jag menade är Ambidexturösa (Är det så det stavas?) vandöda. Alltså vandöda som kan använda ett vapen i var hand utan svårighetsökning, och dessutom får en extra (gratis) handling för att göra så.
 

Telephalsion

Swordsman
Joined
13 Jun 2009
Messages
681
Rent teoretiskt bör vandöda vara ambidextruösa så länge som de är själslösa. De är precis lika bra/dåliga oavsett vilken hand, om skaparen inte tränar upp de vandöda till att vara southpaws eller så.

Besjälade vandöda tror jag har samma "behändighet" som själen hade i livet, om man inte kan på alkemisk/anatomisk/frankensteinsk väg justera till ambidex på den besjälade.

Din fråga lyfter en till intressant fråga: Kan vandöda tränas i stridskonster? Kan du ha ett regimente zombies med Regelius fäktkonst?
 
Joined
13 Nov 2008
Messages
162
Location
Z
Är inte odöda typ... hjärndöda? De borde rimligtvis ha ganska svårt för att lära sig nya saker, speciellt komplicerade grejor som fäktning. Man blir ju inte skicklig på att slåss med två vapen bara för att man är ambidextriös.
 

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
Telephalsion said:
Din fråga lyfter en till intressant fråga: Kan vandöda tränas i stridskonster? Kan du ha ett regimente zombies med Regelius fäktkonst?
Vandöda kan drillas i färdigheter.
Då även borde väl stridskonster gå? :gremsmile:
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Kul, och mäktigt. Mwahahaha!

Ambiderxtriösa lägre vandöda är inte möjligt, regelmässigt i alla fall.
 

Telephalsion

Swordsman
Joined
13 Jun 2009
Messages
681
Men vilka färdigheter har vandöda? (har inte nekromanti&vandöda hemma) Samma som kroppen när den levde? För isåfall är det bara att använda den religiösa ceremonin "delad kunskap" för din stridskonst på dina hejdukar och sedan göra dem till vandöda.
 

duncan_UBBT

Swordsman
Joined
9 Aug 2009
Messages
716
Location
Skövde
lägre vandöda kan nog inte lära sig stridskonster. Men frågan är om Ambidexturöshet ligger i kroppen eller själen.
 
G

Guest

Guest
Själv skulle jag säga att det ligger i filamentflödena, om det är kroppen eller själen är nog olika från fall till fall, men i fallet vandöda skulle jag säga att jag tycker det verkar som en bra ide att låta det bero på kvaliten på hantverket...

/Zorbeltuss
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
En lägre vandöd har bara vissa färdigheter som står listade i V&N. Vilket färdighetsvärde den har beror på dess rang. Så de färdigheter ursprungskroppen hade spelar ingen roll.

Högre vandöda har dock kvar samma färdigheter och färdighetsvärden som de hade innan de blev vandöda.
 
Top