Nekromanti Alviska magitraditioner

Belgarth

Swordsman
varför finns det ingen info om alviska magitraditioner för kom inte och säg att Sanari bara är som alla andra magiker.

och det bästa huset som finns för en alv att "joina" är Legio Colnan

Krille

Super Moderator
"varför finns det ingen info om alviska magitraditioner"

Real World-förklaring: Därför att Alver kom före Mystik&Magi och då fanns det inga magitraditioner.

Mundana-förklaring: Sanari är så ämlans hemlighetsfulla så ingen utomstående får veta något.

Krille

Super Moderator
"om man nu skulle vara Sanari alv?"

Hitt' på nåt.

Jag har planer på en artikel om en sanarisk magikertradition, men jag har inte tid att skriva den just nu. Så tills vidare, hitta på nåt.

Svarte Faraonen

ром и смерть
Förslagsvis kan du slänga in Astrologi bland yrkesfärdigheterna och vrida ut ett befordringssystem från texterna om mentorer och om det sanariska samhället i Alver. Jag försökte tillverka ett sådant yrke en gång, men jag fann att det egentligen inte behövdes göras så mycket mer.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Jag har planer på en artikel om en sanarisk magikertradition, men jag har inte tid att skriva den just nu

En sån artikel skulle verkligen uppskattas !
Fast om det är nåt du inte har så är det tid iofs.

Å andra sidan har du uppenbarligen tid att sitta och tillrättavisa det allrådande bruset på forumen /images/icons/grin.gif
(Ser förövrigt fram emot Västmark 3, har slantar undanlagda)

Det står ju något om det i Alver iaf.
Från minnet 'De flesta alver är skeptiska mot magi, förrutom Sanari, där nästan hela stammen är magiker (yeah, right).' sen lite om att ibland kan Thism o Kiriya bli lärlingar hos Sanari, och kanske en nämning av det alviska huset i Legi Colonan. Lytesse tror jag?