Nekromanti Alvhatare

Angmar

Veteran
Joined
9 Dec 2001
Messages
88
Location
Stockholm
Hållerr på med ett äventyr. Är det några andra än typ en del drakar som hatar alver?
 

Vaun Vuriche

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
327
Location
Göteborg
Menar du DoD6 nu lr? Var ett äventyr jag spelledde till det en gång, kommer inte ihåg vad det hette men den stora behållningen med det äventyret var en man som hette Ogdril. Han var utsänd av Genarius Orden och denna Orden hatade alla icke-människor. Han är numera en egen liten legend i vår spelargrupp eftersom vi hade så otroligt roligt när vi slogs mot honom, han lever och frodas ännu.

Och ja, han hatade alver.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,546
Location
Helsingborg
"Drakar hatar väll alver i almänhet!"
Var har du fått det ifrån? Ditt bestiarium? *undrande*

/[color:448800]Han</font color=448800> som antar att svartfolk och apotekare ogillar alver skarpt
 

Ghorax

Veteran
Joined
17 Oct 2001
Messages
185
Location
Märsta, Stockholm
Re: Dvärgar, vissa människor, mörkeralver [NT]

Är du säker på att det gäller hat med människor och dvärgar, tror mer att det är okunnighet och avsky, för trädkramarna.
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
"Han som antar att svartfolk och apotekare ogillar alver skarpt"

För att inte tala om skogshuggarna./images/icons/grin.gif
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Re: Dvärgar, vissa människor, mörkeralver [NT]

Det resulterar hursomhelst i samma sak, så vad är det för skillnad? /images/icons/wink.gif
 

Jorge

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
139
Location
Umeå
Kanske inte men...Jag är gammal och senil ni kan inte förvänta er att jag ska komma ihåg hela mitt Bestiarium!
 

Lyfus Trandstaa

Veteran
Joined
25 Feb 2002
Messages
9
Dvärgar!

Jag tror att det är dvärgar. Dom kanske inte hatar emn dom var ialla fall dom första som hatade "alver". Tolkien kom ju på dom.

Annars hatar jag väll rätt mycket alver! /images/icons/devil.gif
 
Top