Nekromanti Alverna bortsprungna i de svenska skogarna.

Legion

Warrior
Det har de senaste dagarna pågått ett febrilt eftersökningsarbete efter de pallar med böckerna om Eons alver som skulle landat hos oss, först i måndags, och efter senare utsago idag. Det gjorde de inte. Just nu vet ingen var de befinner sig, men de ska tydligen finnas i Sverige sedan 2 dagar, efter att ha tagit en vilopaus på en lastkaj i Baltikum där de blev stående ett par dagar. Frågan är bara var de är nu.....

Vi beklagar förseningen, men det är helt enkelt för oss att acceptera att vi inte kan göra så mycket mer över helgen. Förhoppningen var att vi skulle kunna packa ihop alla paket idag och på lördag, och få iväg dem till alla som väntar.

Avskyr den svenska postgången i jultider.
Måndag...hoppas, hoppas...

tull

Hero
Tro mig jag vet hur det är att vara besviken på svensk posthantering...

Mina föräldrar skickade nedfrysta renhjärtan och älgtungor till mig som skickades via bussgods hit till Uppsala, problemet var den att köttets resa från Jämtland - Gävle - Uppsala blev en resa: Jämtland - Sundsvall - Hudiksvall - Gävle - ENKÖPING - Stockholm - falköping - Uppsala.

Det skall tilläggas att de delikata kroppsdelarna var oätbar när de, 4 dagar senate kom fram.
Hoppas det löser sig, hittar jag alverboken under mellandagsrean blir jag nöjd :gremsmile:

DesertRain

Hero
Man började ju undra vad som hänt när böckerna aldrig kom, skönt att få veta varför i alla fall.

Legion

Warrior
Känns som om det alltid går troll i försändelser kring jul.
Resten av året är det ju inte katstrof om böckerna kommer senare, annat än att det är irriterande. Men just nu så är det ju tiden som tickar, dagar av julhandeln som vi missar. Inte bra.

Problemet ligger egentligen i att tryckeriet bokat frakten, där olika speditörer tagit över från varandra på olika sträckor. Det är det som gör det svårt att spåra, då försändelsen bytte kollinummer i Estland, och förmodligen gjort det igen när det kom in till sverige och skulle slussas vidare.

Men på måndag morgon åker jag ner till godscentralen i Visby och kollar. Där hittade jag ju Katres gåtor och Bestialiska folk stående för 2 jular sedan, trots att åkeriet hävdade att "nej, inget gods till Neogames kommit till oss" och "ja, vi har letat JÄTTENOGA!". Då hade de stått där i 3 dagar....

Nu ska jag försöka att inte irritera mig mer på det över helgen då jag ändå inte kan göra något åt det förrän på måndag.

Dark Lotus

Warrior
Det var tråkigt att höra att dom klanta sig med det,men hoppas böckerna kommer där på måndag ,may the force be whit you untill then :]

/Dark_lotus has spooken :gremshocked: