Nekromanti Alver

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Ja, jag gör. Men en sak jag inte diggar är folk som ställer onödiga frågor. Skriv relevanta inlägg eller strunta i att skriva inlägg är du bussig...
 

^ DeXteR ^

Veteran
Joined
5 Dec 2001
Messages
55
Tja..

Tror kanske inte det finns så många sominte gör det.. Jag har gjort det men har kommit fram till att de är... Lite halvsnobbiga sjunagande fjollor och tycker inte riktigt om de längre.. okay för Mörkeralver men resten av dem.. nääääää.. inga roliga rollpersoner är alver enligt mig....
 

Eskil

Warrior
Joined
10 Oct 2001
Messages
292
När kom uppfattningen om att alver är sjungande fjollor till egentligen? Alver är varelser med evigt liv och som är helt medvetna om det, denna odödlighet skapar en barriär mellan dem och de kortlivade folken. Jag menar, varför bry sig om någon som ändå dör snart? Detta leder till att de saknar respekt för sådana varelsers liv, de kan inte sätta sig in i deras perspektiv helt enkelt. Alver är inte snälla, i alla fall inte ur mänsklig synpunkt, men det förhindrar inte att de kan vara väldigt coola. Läs exempelvis Poison Elves av Drew Hayes, eller Tolkiens böcker (enda anledningen till att ringens brödrarskap skonas i Lothlorien är mer eller mindre på grund av Legolas och Aragorn, om de inte varit med så hade resten fått käka jord).
 

Dr. Acula

Veteran
Joined
19 Mar 2002
Messages
176
Måste bara säga att jag tycker Chronopias alver är dom bästa någonsin. Dom är så arroganta, nedlåtande och bryr sig om helt andra saker än människor. En så gudomliga ras som förfallet så är ju bara för mysigt.
 

Aeüolén

Veteran
Joined
7 Oct 2001
Messages
38
När kom uppfattningen om att alver är sjungande fjollor till egentligen?

Läste någonstans kommer inte ihåg vart (nån av Tolkiens böcker tror jag) att alver har väldigt starka känslor och därför i stort sett alltid är extremt glada, och sjunger och dansar och fjollar omkring, eller extremt ledsna, en hel alvsläkt skulle kunna dö ut genom massjälvmord om en högt älskad familjemedlem dog....

Det är är inte exakt vad det stod men på ett ungefär...
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,522
Location
Helsingborg
Haha! [OT]

Kul grej att slänga dit Liero, men var det verkligen nödvändigt att ladda upp det? Kunde du inte bara gett en länk?

Och för er Liero-älskare så kan jag rekommendera http://www.wormhole.com. Har själv gjort några banor (och gjort om orginalen lite) i det programmet..

/[color:448800]Han</font color=448800> som (tyvärr) tycker Liero är ett av de bättre spelen som släpps de senaste åren
 

^ DeXteR ^

Veteran
Joined
5 Dec 2001
Messages
55
Japp.. låter som alver.. Lägg till att dom sjunger och dansar helka dagarna så har du faktiskt fullfjäddrade fransmanna bögar... :gremsmile:
 

Eskil

Warrior
Joined
10 Oct 2001
Messages
292
Det låter som någon slags satir ja, men jag kan inte komma ihåg att Tolkien beskriver alverna som extremt känslomässiga varelser. Gör han?
 

^ DeXteR ^

Veteran
Joined
5 Dec 2001
Messages
55
Re: Nu tycker jag du är fördomsfull :) .....[nt]

Är jag verkligen det?

Alver är faktiskt lite som bögiga fransmän..
 

Aeüolén

Veteran
Joined
7 Oct 2001
Messages
38
Inte i SoR men nån annanstans tror jag (e inte helt säker men vet att jag har läst det någonstans).
 
Top