Nekromanti Alver vs Dvärgar

Dracohoribilis

Warrior
Joined
14 Jun 2005
Messages
243
Location
Stockholm "Täby"
alverna misstolkade dvärgarnas fredhälsning därav kriget startade, alverna kom flygande och dvärgarna lade ned sina stridsyxor som i alvisk tradition är en krigsförklaring och gick till anfall så jag skulle säga alverna men som sagt det var en misstolkning!
 

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Missförstånd

Hej jag har tänkt på en ska ett tag vem var det som startade krigen alverna eller dvärgarna?

Hej.

Dett första alv-dvärg kriget bröt ut på grund av ett missförstånd.

En grupp alver och dvärgar möttes för första gången för länge sedan (väldigt länge) och som en gest att de inte ville något illa lade dvärgarna ned sina vapen, en gest som bland de flesta kulturer uppfattas som dvärgarna menat. Ett fatalt misstag för bland alverna är detta en krigsförklaring (de ska då alltid vara tvärtemot :gremtongue:) och då dvärgarna helt plötsligt blev anfallna av alverna blev de ganska purkna. De slog tillbaka och så stegrades det hela tills ett fullskaligt krig bröt ut.

Kan ju tillägga att varken alverna eller dvärgarna förstod varandras språk så det vara bara med gester de kunde visa sina avsikter.

/Jaggernaut - fatala missuppfattningar.

<font size="1">edit: Aja elion hann före :/</font size>
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
alverna misstolkade dvärgarnas fredhälsning därav kriget startade, alverna kom flygande och dvärgarna lade ned sina stridsyxor som i alvisk tradition är en krigsförklaring och gick till anfall så jag skulle säga alverna men som sagt det var en misstolkning!
Meningsbyggnad kanske jobba på din du borde kommatering också så bra inte är.

/Joel - fått nog
 

Dracohoribilis

Warrior
Joined
14 Jun 2005
Messages
243
Location
Stockholm "Täby"
möjligt att jag inte sitter ned och skriver noveller riktigt här, känns inte så relevant! och din egen text strax under såg lite fel formulerad ut också! men det har nämligen ingen ting med Alver elelr dvärgar att göra, dvs hur jag skriver, något att tänka på i fortsättningen!

Ska försöka ha mer tid för mina inlägg och skriva dem mer välformulerat! det blir så när man skriver snabbt händerna skrievr inte lika fort som hjänan tänker!
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Alver vs Dvärgar [OT]

Ska försöka ha mer tid för mina inlägg och skriva dem mer välformulerat! det blir så när man skriver snabbt händerna skrievr inte lika fort som hjänan tänker!
Vad sägs om att du helt sonika skippar de inlägg där du säger väldigt lite, eller rent av inget alls relevant? Det bör ge massor med tid till övriga inlägg.

/Joel
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Alver vs Dvärgar [OT]

Åsså slutar vi omedelbart att bjäbbas. Det tillhör god sed på forumen att inte anmärka offentligt på andras stavning. PM:a vidare diskussion om ni behöver.

/RipperDoc - moderator
 
Top