Nekromanti Alver och Dvärgar tillsammans

Ankan

Veteran
Joined
27 Jul 2000
Messages
6
Location
Vinslöv
Vi har ett stort problem i vår grupp och det är arr vi kan inte ha en dvärg och en alv i samma spelgrupp därför att det blir inbördeskrig spelarna imellan. Det måste finnas ett sätt så dom kan vara tillsammans konflikten mellan raserna kommer alltid att finnas

Vore tacksam för hjälp och förslag.

Ankan, simmar lugnt.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Vi har ett stort problem i vår grupp och det är arr vi kan inte ha en dvärg och en alv i samma spelgrupp därför att det blir inbördeskrig spelarna imellan. Det måste finnas ett sätt så dom kan vara tillsammans konflikten mellan raserna kommer alltid att finnas"

På sidan 64 i Alver: Förbannelsens Folk står en del tips.

Grunden är att fiendskap för både alver och dvärgar inte innebär att de flyger på varandra vid första bästa tillfälle. Båda folken anser att en bra fiende tvärtom är något som man vet var man har. Det finns en ärlighet och respekt i dvärgars och alvers fiendskap som man aldrig kan hitta någon annanstans.

Så tänk dig ungefär relationen mellan Paul Hood och Boroda/Kusjnerov i TV-serien Op-center. Kusjnerov kläcker ur sig repliken: "Pity you were not born in my time. We would have been the best - the best - of enemies."

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
Både Pyar, Kiriya och Léaram har ingenting otalt med dvärgar. Man får en viss feluppfattning efter introt till Eon, men léaram har ingenting emot dvärgar.
Rhogan och ovanligt kaxiga Ghor kan ställa till problem, likaså Thism och speciellt Henéa! Sanari borde dock inte ställa till problem, risken att en sanari är med ute och mêléejar är dock väldigt liten.
Bara du ser till att hålla extremistiska Henéa (alla?, nationalistiska Thism (alla?) borta från kaxiga Rhogan (alla? och ovanligt kaxiga Ghor (borde inte vara så många) ska det nog gå vägen.
Lycka till!

MVH

Lycan
 

O.J

Veteran
Joined
21 Jun 2000
Messages
85
Location
Falun
Eller varför inte som Pirce Brosnan och Robbie Coltranie i Dom nyaste James Bond filmerna.
Det blir någon slags gentlemanna mässigt förhållande, då dom är i samma branch och tjänar inte på att döda varandra.

P.S SÄTT KOMMA I MENINGARNA, PÄR D:S

Wy do they call you O.J ???
Because i kill pepole and get away with it...
 

Exarch

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
86
Location
Skara
de mest svåra att anpassa är helt klart Sanari och Drezin

Nja, Hènea(de där barabariska alverna vars namn jag alltid stavar fel) är nog ännu svårare, både mot andra alver(thism) och dvärgar...
 
G

Guest

Guest
Intressant. Jag spelade alv medan min kompis spelade dvärg. Vi bråkade hela tiden. Om att den andra slogs för dåligt, om vilket håll vi skulle gå och allt annat också.
Efter en strid helade jag hans dödliga blödning. Visst, han bråkade inte, men istället gjorde han allt för att bli kvitt så fort som möjligt och det var än mer outhärdligt. Men men.. det är rätt kul ibland ändå, att ha lite inbördeskrig. Det ökar spänningen. Våran SL gav oss en rejäl bonus för att vi spelade mot varandra så bra.

DEMON!
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Enkel lösning: skrota, marginalisera eller minska konflikten. Den är ändå bara löjlig, klyschig och förhållandevis omotiverad. I min kampanjvärld har léaram och dvärgar absolut inget emot varandra, och inte heller kiriya och pyar har något emot dvärgarna och vice versa.

- Ymir, orkar inte med fantasyklyschor längre, speciellt inte Tolkien-fjanterierna
 
Top