Nekromanti alver med människovapen??

Thomp

Veteran
Joined
23 Aug 2000
Messages
19
Location
Nybyn, Sverige
vill te.x en Thism som blivit bestulen på sina vapen andvända människovapen??
Eller föredrar han att slåss med händerna eller trästav??

*lider med klan Samar*
 

Malakhai

Veteran
Joined
26 May 2000
Messages
157
Location
Kallinge / Blekinge
Han tar väl helt sonika livet av sig i ren desperation över vanäran att ha förlorat vapnet... jag menar alverna är ju meeega-krigiska... nej men ärligt... är han thism måste han ju känna fler thism... å de har väl smeder de med eller??
Bara te å fixa ett nytt... på nått sätt... typ göra sig förtjänt av det kanske...

Malakhai
Döden är bara början
 
G

Guest

Guest
Har han pengar och måste ha vapen så är det klart att han kan använda människovapen.

DEMON!
 
G

Guest

Guest
Jag menar förståss inte att han behöver pengar för att använda vapen men.. eehh.. ni fattar..

DEMON!
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Jag menar förståss inte att han behöver pengar för att använda vapen men.. eehh.. ni fattar..</I>

Aha, han har en liten springa i nacken där det står 'Ilägg 1:- för en minuts stridande'. (-:

--
Åke
 

Tiraken_UBBT

Veteran
Joined
18 Aug 2000
Messages
36
Location
Tidaholm
man kanske inte är i närheten av någon alvstad eller att man helt enkelt inte har råd med ett alv vapen.
jag tror att en Thism alv skulle ta ett människo vapen om det nu var i ett krisläge. Trots deras stolthet. Dom är ju inte dumma och går och blir dödade därför att dom har blivit bestulna.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,208
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Tja, det primära problemet är ju snarare att få tag i människovapen- ett standardsvärd kostar ju lika mycket som en halv boskapshjord...

- Ymir, hade kunnat få en boskapshjord för sin noloinbåge
 

Oceanliner

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
273
Location
Jönköping
<I>"vill te.x en Thism som blivit bestulen på sina vapen andvända människovapen??
Eller föredrar han att slåss med händerna eller trästav??"</I>

Som Thism alv hade jag nog helst satt mig ner och buttert täljt en trästav i ställer för att slösa mina pengar på patetiska människovapen...
Däremot är det sällan troligt att en Thism skulle bara gå och köpa ett nytt svärd hur som helst efter som det han blev av med troligtvis burits av hans farfar vid nåt roligt slag för många många år sedan. Istället sätter han nog av efter boven med kallt vrede.

Var köper man förresten ett svärd? vapenbutikerna växte man ifrån redan innan man la ner DoD.

//Jonas - Då blir det 17000 för lyfalisvärdet, vill du ha
en påse till...

<A href="http://home.swipnet.se/circle "TITLE="Min hemsida"> http://home.swipnet.se/circle</A>
 
Top