Nekromanti Alver i Symbaroum

Joined
26 Mar 2014
Messages
145
Ströläste läste lite i Fenix idag och hamnade på ett äventyr till Symbaroum. Där nämndes försommaralver och sensommaralver vilket jag tyckte var mysiga namn. Jag har ingen som helst erfarenhet av spelet men blev lite nyfiken på vad det är som definierar dessa alver, och om de finns andra alver i spelet med lika mysiga namn? [h=2][/h]
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,155
Det finns de flesta årstiderna men de är långt mindre mysiga än namnen antyder. Alver i Symbaroum är inga man vill komma på kant med.
 
Joined
26 Mar 2014
Messages
145
Okej trevligt. Känns som att det nästan alltid är en dålig ide att bråka med alver. Men här är de kanske extra otrevliga?
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,006
Location
Umeå
Troligast är att du inte ser röken av dem, utan bara anar dem i ögonvrån bland de svarta skuggorna. Tills du råkar gå in på deras heliga marker. Då hittar dina vänner ditt huvud och dina kroppdelar i ett rituellt mönster som varnar dem för att begå samma misstag.

Edit: Och det är alltså de snälla alverna. De ville varna.
 

Spelaroll

Veteran
Joined
7 Mar 2015
Messages
89
han som kallades göte;n211951 said:
Låter som ett gäng mycket mysiga alver. Vågar man fråga vad de elaka alverna då gör?
De dödar dig, alla dina vänner och mördar alla i byn ni råkade gå förbi.
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,006
Location
Umeå
han som kallades göte;n211951 said:
Låter som ett gäng mycket mysiga alver. Vågar man fråga vad de elaka alverna då gör?
Det sägs att när galne Feum slutligen hittade sina kamrater så hade alverna redan funnit dem. Exakt vad alverna skulle ha gjort är svårt att veta. Mäster Feum som tidigare var så vältalig fick aldrig ur sig ett vettigt ord efter åsynen av deras hantverk.
 

davalt

Veteran
Joined
30 Dec 2013
Messages
50
Det kanske kan vara värt att nämna att alverna endast kallas vår-, sommar-, höst- och vinteralver av människor (som jag förstått det). Det är ett försök av läromästare i Ordo Magica att kategorisera alver utifrån vilken fas i livet de befinner sig. Alver går genom någon form av dvala mellan de olika livsåldrarna, och blir mäktigare och visare mellan varje livsålder. Men om detta är inte mycket känt bland människor.
 

Daniel

Swordsman
Joined
7 Apr 2009
Messages
596
Fan va fräckt! Den här tråden har verkligen väckt mitt intresse för Symbaroum!! Var inne på SF-Bokhandeln och köpte två böcker ikväll!
 

PjåtrimKaj

Veteran
Joined
14 Jan 2015
Messages
142
"Jag skulle ju vilja försvara alverna och mena att de inte är onda av naturen, som vi Ambrier ibland får det att låta som. Låt dig inte luras av Drottningens propaganda! Spetsöronen är precis som vi ett folk med familj och social struktur, även om den ser annorlunda ut än vår. De värderar bara saker på andra sätt än oss, och tycks i mina ögon ha uppnått en större självinsikt och respekt för världen än de flesta av oss människor. Om vi bara lyder deras råd och håller oss borta från skogen behöver inga fler falla. Järnpakten slöts av en anledning. Låt oss respektera den."

- Valg, innan han fick skallen inslagen på Symbaroums salonger.
 
Top