Nekromanti Alver i Mithera Skogen?

ThemVSyou

Veteran
Joined
3 Aug 2011
Messages
151
Location
Västerås
Om det finns ett inlägg om detta så ber jag om ursäkt och ser gärna att ni länkar det så jag kan läsa det

Men som sagt detta har då kommit upp för just nu håller jag på med ett äventyr till min spelgrupp och jag tänkte att slutet ska stå i och utanför Mithera skogen mest tack vare den utomordentliga texten jag läste nu i senaste Fenix Nummer 4 2011

Saken är då att en spelare i min grupp som själv har spel lett Eon förut Är helt säker på sin sak att han har läst någonstans att det ska finnas Alver i Mithera Skogen då Henéa Alver speciellt,
men då han och jag har hamnat i en ganska het diskussion runt den här frågan så satt jag igår natt och både lus läste Alver Förbannelsens Folk boken och dem andra böckerna jag har lånat av den personen jag är i diskussion med hittade ingen text där det står att henéa har en bosätning i sagda Skog jag kollade också upp erratan på Neogames hemsida där det står att"Ett förtydligande är också på sin plats: Mithera-skogen innehåller inga alver."

Då han är fortfarande säker på att han har läst det nånstans även efter jag har kopierat och visat han erratan och t,o,m skickat han sidan så säger han

"Okej. Men jag vet att jag har läst att det ska finnas alver i den skogen
Och det står jag dock fast vid, men det är inte jag som är SL denna gång så visst"

Så nu undrar jag från er andra medlemmar här Vad tycker ni om saken?

jag kanske ska tillägga att jag själv inte ser Alver som ett naturligt inslag i en sån konstig skog som Mithera plus jag utgår ifrån texten i fenix och Erratan att Alver inte existerar i Mithera skogen
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Välkommen till forumet!

För det första så vill jag tacka för att du gilla min artikel. Och jag gick igenom allt material som fanns till Eon utan att hitta några referenser om alver i Mitheraskogen, och jag är helt säker på att det inte finns några där. Jag tror att felet beror på att Mithera-skogen är utmärkt på kartan i gamla alvboken, men utan några bosättningar.


Dock existerar en liten enklav med Henéa där i min egen kampanj, men det är inte vidare officiellt.
När jag skrev texten om Mithera så ville jag hålla mig till skrivet material och jag såg heller inte någon anledning av att placera in alver i mitheraskogen. De finns tillräckligt med alv-enklaver lite här och var i Eon så en extra enklav var onödig.

Det närmaste man kommer är nog stycket om "älvakonungen" i legender och hemligheter och i fenix-artikeln, men där framgår det att det inte handlar om någon alv.




/Poseur
 

ThemVSyou

Veteran
Joined
3 Aug 2011
Messages
151
Location
Västerås
Tack för Välkomnandet

Och då vet jag hur det ligger till kommer nog inte placera några alver där förutom kanske en gruppering med sanari alver och deras Thism Livstyrka som är där i syftet med att Sanari vill ha mer kunskap om själva skogen och dess innandöme

tack också för svaret
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Well Fenix nr 4, 2011 behandlar Mitheraskogen, men tyvärr så finner du nog inte jättemycket som handlar om älvakungen. Han och hans sal nämns mest i förbifarten som en trevlig plats.

Vet inte exakt vilken version som kom med i tidningen men typ något liknande.
Älvakonungens sal: Djupt inne i Mitheraskogen, vid dess absolut kallaste mitt så är verkligheten mellan Mundana och Skugglandet utsuddade till oigenkännlighet och djupt här inne vilar en gammal furste ifrån skugglandet, känd av människorna som älvakungen, infrusen i en pelare av is och omgiven av sina sista lojala anhängare i en björksal som är evigt sänkt i köld och vinter. Djupt där inne väntar fursten på att den sjätte vandraren skall komma och infria en gammal profetia som ska släppa honom från sitt kalla fängelse så att han kan återta sin rättmätiga titel i skugglandet.

/Poseur försökte hitta men lär plugga.
 

Gemstone

Swordsman
Joined
21 Aug 2005
Messages
422
Location
Stockholm
Jag kan faktiskt också säga att jag kan svära på att jag sett att det ska finnas en samling med Henea alver i Mithera... men jag kan absolut inte säga vart jag läst det.
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Well nu blir jag otroligt nyfiken. Om någon faktiskt vet att det finns alver i Mithera får denna gärna höra av sig. Jag personligen är fullständigt övertygad om att så inte är fallet. Jag tror fortfarande problemet ligger i kartan i gamla alvboken.




/Poseur får sig gärna motbevisad.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,215
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Well, utgår man från vad som uttryckligen står i gamla moduler kan man hitta en hel del intressant som eoncommunityn som helhet tycks ha glömt/ignorerat, tex:
- dvärgarna skulle med lätthet kunna utrota alverna om de gav sig fan på det
- det finns kraggbarbarer i Krolim- och Khazimbergen
- Jualla Bizar Alaya är en man
- det finns lamadiur i kraggbergen

Jag vet inte säkert, men alverna i Mitheraskogen är säkert den typen av 'fakta'.
 

duncan_UBBT

Swordsman
Joined
9 Aug 2009
Messages
716
Location
Skövde
- dvärgarna skulle med lätthet kunna utrota alverna om de gav sig fan på det
- det finns kraggbarbarer i Krolim- och Khazimbergen
- Jualla Bizar Alaya är en man
- det finns lamadiur i kraggbergen
För att inte nämna det faktum att stora objekt faller snabbare än små objekt.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,679
Location
Eslöv
Duncan said:
- dvärgarna skulle med lätthet kunna utrota alverna om de gav sig fan på det
- det finns kraggbarbarer i Krolim- och Khazimbergen
- Jualla Bizar Alaya är en man
- det finns lamadiur i kraggbergen
För att inte nämna det faktum att stora objekt faller snabbare än små objekt.
Kast med liten missla anyone?
 

ThemVSyou

Veteran
Joined
3 Aug 2011
Messages
151
Location
Västerås
Mundo said:
Duncan said:
- dvärgarna skulle med lätthet kunna utrota alverna om de gav sig fan på det
- det finns kraggbarbarer i Krolim- och Khazimbergen
- Jualla Bizar Alaya är en man
- det finns lamadiur i kraggbergen
För att inte nämna det faktum att stora objekt faller snabbare än små objekt.
Kast med liten missla anyone?

Vi gjorde något liknanade i den första gruppen jag spelade EON med fast då blev det prickskytte på flygande Tomte. Tomten i fråga hade en falk som han flög på han va rätt irriterande så några av oss tröttnade och började försöka skjuta ner han med pilbåge resultatet blev att sagda tomte en röd fläck på marken
 
Top