Nekromanti Alver 2.0?

vandraren

Swordsman
Joined
17 May 2002
Messages
453
Location
stockholm
Vad händer med den nya alver-boken? Skulle inte den ha kommit ut för ett år sen? Såg reklam i Fenix för den för länge sen men sen blev det tyst. Någon som vet något?
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Om man går efter lägesrapporten och Neobloggen så håller man på och färdigställer texten till modulen, men det känns som om det är det stadiet man varit på sen för evigt, ungefär.

Det känns dock inte helt omöjligt att vi får ut den i år, till och med, men inte nödvändigtvis sannolikt...
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Jadu Alver 2 är lite grann som Frimurarorden;
Man tror sig veta vad det är, det är väldigt mycket prat om den. Det finns dom som är inblandade. Men ingen har något konkret om det.


/poseur vill ha Alver!
Men framför allt västländerna...
 

antorax

Swordsman
Joined
11 Aug 2003
Messages
568
Jag håller med dig Poseur! Vill gärna ha alver, men inte lika mycket som västlanden! För faen Ymir! Make it happen!
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Jag vill bara ha en ny modul och struntar i vilken det är, fast helst vill jag ha Västlanden, Alver och Jargien.
 

Dark Lotus

Warrior
Joined
18 Oct 2008
Messages
245
Location
stockholm x)
Läste bland annat i 1a alverboken hos en sl jag känner i sthlmstrakkterna ,det var ganska kul att kolla i den första upplagan av alver boken och ser verkligen personligen fram emot den andra... *dräggel* gime gime..
 

Legion

Warrior
Joined
22 Oct 2002
Messages
221
Beräknad arbetstidtid kvar på Alverbok 2.0......3 veckor till tryckfärdig. Mr Nallo kämpar på, och har övertagit fullt ansvar för färdigställandet av den.
Själv har jag för tillfället fått släppa allt vad produktframställning heter, och kämpar på med öppnandet av vår spelbutik i Visby och dess webbutik. Tar över lokalen på tisdag (den 1:e) och hoppas ha byggt om och fått allt material från distributörerna tills i mitten på September. Då slår vi upp portarna :gremwink:
 

Jehorius

Veteran
Joined
3 May 2009
Messages
144
Location
Mellerud
Interesting, då blir det en ny beställning snart för min del då ;3

Iavhé, som är ytterst trött efter en natts rullande av tärningar.
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
I den mörka studen så slås ett ljus upp i tunneln.


GÅ MOT LJUSET!


/poseur känner sig som en fnittrig skolflicka
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Hope the man in black takes you, Blasphemy! get Him!
(Hoppas folk kopplar skämtet)

Eller , liksom lite seriöst då. Visst kan jag hålla med om att Alver i dom flesta fantasysettingar är ganska tråkiga och tjatiga.
Men Eon´s alver har något dom alverna inte har, ångest. Dom är liksom förbannade vilket gör att dom är så underbart melankoliskt melodramatiska.

/poseur kaffe är gott.
 

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
Poseur said:
Hope the man in black takes you, Blasphemy! get Him!
(Hoppas folk kopplar skämtet)

Eller , liksom lite seriöst då. Visst kan jag hålla med om att Alver i dom flesta fantasysettingar är ganska tråkiga och tjatiga.
Men Eon´s alver har något dom alverna inte har, ångest. Dom är liksom förbannade vilket gör att dom är så underbart melankoliskt melodramatiska.

/poseur kaffe är gott.
Alver är underbara skådespelare för opera. :gremwink:
 

Oreh

Warrior
Joined
21 Mar 2005
Messages
222
Location
Lindome (Göteborg)
Poseur said:
Eon´s alver har något dom alverna inte har, ångest. Dom är liksom förbannade vilket gör att dom är så underbart melankoliskt melodramatiska.

/poseur kaffe är gott.
Visst visst, men jag skulle nog oxå bli rätt deppig efter 1000 år utan kaffe. Dessvärre har jag fått för mig att alver som blir inåtvända och etc. blir i princip ospelbara och funkar i bästa fall som mystiska halvt värdelösa slp:er.
En annan sak jag har svårt för att att skilja på alla stammarna, eller snarare fördjupa mig och fårstå var och en ordentligt. I och med att de är så många (sex stycken) har de bara fått ett uppslag var i "förbannelsens folk". Kanske är det därför man vill släppa en ny version?!
Vad kommer egentligen den nya boken innehålla, bra beskrivningar av boplatser vore heller inte fel!!

1T100 Nackdel
87-88 Oreh har dålig erfarenhet av alviska rollpersoner. +5 i aggression i diskussioner som rör alver och sådan som kan relateras direkt till alver.
 

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
Oreh said:
1T100 Nackdel
87-88 Oreh har dålig erfarenhet av alviska rollpersoner. +5 i aggression i diskussioner som rör alver och sådan som kan relateras direkt till alver.
1T100 Mental Egenskap
101-102 Du älskar alver. Alla sociala färdigheter du använder mot Oreh är två nivåer (-Ob2t6) svårare.
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Visst visst, men jag skulle nog oxå bli rätt deppig efter 1000 år utan kaffe. Dessvärre har jag fått för mig att alver som blir inåtvända och etc. blir i princip ospelbara och funkar i bästa fall som mystiska halvt värdelösa slp:er.
En annan sak jag har svårt för att att skilja på alla stammarna, eller snarare fördjupa mig och fårstå var och en ordentligt. I och med att de är så många (sex stycken) har de bara fått ett uppslag var i "förbannelsens folk". Kanske är det därför man vill släppa en ny version?!
Vad kommer egentligen den nya boken innehålla, bra beskrivningar av boplatser vore heller inte fel!!
Av vad som har sagt om den nya boken tror jag att jag snappat upp dels att den ska förklara att det inte är så att 90 % av alvsläktet ägnar merparten av sin tid med att stirra in i en vägg, vilket är bra :gremwink:

De har ju trots allt haft ganska bra med tid på sig att anpassa både sig och sitt samhälle till inåtvändheten, om inte annat.

Boplatser har jag fått intrycket av att det kommer att finnas tonvis med info om (speciellt i Sunari). Mer info om de olika stammarna hoppas jag verkligen på, också (så att den till skillnad från Tiraker inte halvt glömmer bort stora delar av rasen bara för att de är färre till antalet).
 
Top