Nekromanti Alv

Hobert

Warrior
Joined
22 May 2000
Messages
280
Jag satt och bläddrade i Geminis grundbok idag, och lade märke till porträttet längst upp på sidan 42. Jag antog att det var en tidig sketch som kommit med av misstag, eftersom Geminis alver inte har spetsiga öron. Eller?

Mirror, mirror on the wall | Who´s the master of them all? - Helloween
 

Douggie

Warrior
Joined
16 Oct 2000
Messages
332
Location
Norrköping
Vet inte.... står det inte nåt under rasbeskrivning? Är inte den bäste på gemini direkt. Det kanske är en människa som fått öronen spetsade av ett lämpligt och vasst föremål?

Douggie
 

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
Det sagts här på forumet (av någon från Cell så vitt jag minns) att alverna har likadana öron som människor, men tecknaren kanske inte tyckte det var så tufft och plitade dit ett par spocköron iaf!

//weatherman
 

Fylbard

Veteran
Joined
8 Jan 2001
Messages
75
Location
Lund i Sverige
Fy fan! (nästan ot)

Jag antog att det var en tidig sketch som kommit med av misstag, eftersom Geminis alver inte har spetsiga öron. Eller?

Fy fan vad scabbidou! ÖRK! Alver ska ha spetsiga öron och kattögon!

Som Ceasar skulle ha sagt; "Jag kom, jag såg, jag segrade".
 

Szandor

Swordsman
Joined
3 Nov 2000
Messages
444
Location
Småland, Växjö
Ytterst så är det väl upp till spelledaren, men jag ser ingen som helst anledning till att inte ha spetsiga öron på alverna. Om jag skulle genomgå en skönhetsoperation så skulle jag skaffa mig spetsiga alvöron.

/staffan

szandor@szandor.com
 

Horus

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
205
Location
Sthlm
Det är ju till fördel för alverna att inte ha spetsiga öron. Det gör det så mkt enklare att utge sig för att vara människa.

/Horus - RIP Blümchen
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Jag tycker det verkar som om de olika släktena har varierande spetsiga / ej spetsiga öron. Det vill säga att hos några av dem så är det ett släktdrag, och andra saknar det. Jag tycker Salemalverna passar med spetsiga öron, men de andra tänker jag mig utan detta attribut (hmm, kanske halvdant på Malachdrim alver).

/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 
Top