Nekromanti alv utan förbanelsen!

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
Blir hela den sanna förbannelseteorin presenterad,

eller? Men borde inte berätta allting, för då försvinner lite av mystiken.

// Slut.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
Hurm.

Men en människa vars ena förälder är alv, hur ser de ut? Är de slanka som alverna, spetsiga anletsdrag och långa öron? Dett ser inte jag som nåt förbannat, utan mer hur de ser ut. Och tvärtom, en alv vars ena förälder är människa har dom avrundade öron och ser allmänt osmidiga ut, de kanske rentav har skäggfjun?

// Slut.
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Blir hela den sanna förbannelseteorin presenterad,

Hursomhelst VET jag att alverna inte var människor. Här måste jag hänvisa till alvermodulen./images/icons/wink.gif

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Greger

Veteran
Joined
25 Oct 2000
Messages
143
Location
Göteborg (men från Alingsås)
Djuret "kobold" är fött

Eftersom då skulle inte alverna ha några nackdelar, och kunna bli hur bra som helst, nästan.
Dvärgarna skulle nog bli sura, om dom fick reda på det. Vilket dom kommer få eftersom du försade dig.

Min största hobby är att klaga.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,696
Location
Värnhem, Malmö
Re: Hrm ...

Dock borde väl fysiska egenskaper överföras, eller blir ett alviskt barn till en sanarialv och en darken (till exempel) lika ljushyat och kortvuxet (från darkenens synvinkel) som sanarin, eller blir det mörkare, kraftigare och längre än andra sanari-alver?

Sedan jag skaffade min värjkäpp är spelarna mycket lugnare...

- Bobby
 

Stefan G

Veteran
Joined
14 Aug 2001
Messages
14
Location
Uppsala
Re: En alv utan förbannelsen!

<TABLE WIDTH=70%><TR><TD>
Jag vill inleda detta inlägg med några ord till de som genast antar att avsikten med en sådan rollperson skulle vara "koboldisk". Man blir inte kobold för att ens rollperson råkar ha höga värden i vilken färdighet det än må vara eller vilka fördelar den har - det beror helt på hur rollpersonen spelas (och vilket syfte spelaren har).
Jag ser inga fel i att spela en rollperson som har ev. "fördelar", så länge som den spelas på ett bra sätt och har en genomtänkt personlighet (och bakgrund). Kort sagt, sluta se kobolder i varenda buske (i det här fallet är det inte ens säkert att det är en fördel...)!

Åter till ämnet - det beror helt på vilken väg man som SL väljer att ta. Är det förbannelsen som skänker alver deras långa liv, eller påverkar den dem enbart i bemärkelsen att de med tiden blir inåtvända?
Om förbannelsen är det som påverkar alvernas åldrande så skulle detta säkerligen uppdagas ganska snabbt (förutsatt att de då åldras i en takt liknande människornas), varefter Sanari (och en hel del andra alver, för den delen) skulle vilja undersöka alven i fråga.
Rollpersonen skulle dessutom vara intressant för ett flertal andra parter (dvärgar, tiraker, div. mänskliga organisationer/religioner/magikerhus/riken, drakar). Helt enkelt - en sådan rollperson skulle kunna utgöra grunden för en hel kampanj.

Om man som SL väljer alternativet där alven åldras "normalt" (alltså, normalt för alver) så skulle det troligen inte hända särskilt mycket (vem vet, sådana alver kanske redan existerar?) om man inte låter detta uppdagas på andra sätt (en magiker märker den ev. avsaknaden av det biotropiska fältet, den ev. avsaknaden av det alviska ögat, etc).

En sådan rollperson är ett fint frö för en episk kampanj, det beror dock väldigt mkt. på hur man som SL tillämpar förbannelsen. Jag tackar dig för att du ställde frågan, den gav mig uppslag till en intressant SLP =)

//Stefan Gunnarsson
</TD></TR></TABLE>
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
zzzaaazzzaaazzzaazz

Du blir han en vanlig människa.
punkt slut.

In Nomini Patri, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
 

Stefan G

Veteran
Joined
14 Aug 2001
Messages
14
Location
Uppsala
Re: Djuret "kobold" är fött

<table width=70%><tr><td>
Tja, jag skulle väl tro att de riktiga kobolderna (rasen, alltså...) skulle se det hela som ett copyrightbrott ;)

Vooof vooof!

//Stefan Gunnarsson
</td></tr></table>
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
Re: Blir hela den sanna förbannelseteorin presenterad,

Nä, men det trodde jag inte heller.

// Slut.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
Re: Djuret "kobold" är fött

Även om man inte blir lidande (dra inte upp historien än en gång) så är det mycket lättare att spela människa. Och om man nu bara tänker på attribut, så spelar det ingen roll när du "slår" så högt ändå.

// Slut.
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
snabbåldrande alv [nt]

[color:"#d0d0d0"]fläsk</font>

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
Djuret "kobold" är fött

Svär icke åt mig! Men du slår väldigt högt, faktiskt. Men "du" kan vara vem som helst.

// Slut.
 
Top