Nekromanti Alv(SPOILER) som nog endast Krille kan svara på

Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
I Dvärgar: Stenens söner står det under rubriken Klan Drezins svek i kapitlet hemligheter:

"Bla bla bla bla. Vad man ska göra med alverna vet man inte, eftersom de inte riktigt passar in i världen. Drezin vet inte riktigt om alverna kommer att ställa upp i kampen mot mörkret."

Fråga: Kommer alverna att ställa upp i kampen mot mörkret om Drezin frågar riktigt snällt och dom inte får sin Eterseglare färdigbyggd?

Mvh Victor Palm

I'll be back
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Fråga: Kommer alverna att ställa upp i kampen mot mörkret om Drezin frågar riktigt snällt och dom inte får sin Eterseglare färdigbyggd?"

Kanske.
 

Zalpurgius

Veteran
Joined
24 Oct 2001
Messages
129
Location
Tidaholm
På tal om (SPOILER)

Jag kan tyvärr inte svara på din fråga. Men tar upp detta här i alla fall.

I L&H står det att mörkret börjar 2967 (hoppas jag F*N imej att det står) och med det menas att allt går åt helvete - right?
Hur är det tänkt? är det så att stora krig bryter ut och länder rasa mm.
Detta kan bli "roligt" om man kan hantera detta hyfsat. Men det står i någon modul att Spelledaren bör ej starta ett nytt krig mellan alver, tiraker & Dvärgar "Då detta blir en fruktansvärd belastning för folken.

Vad jag vill veta är följande:
Hur pass mycket krig, demoner och fan skap ska inträffa? Jag har nämligen inte bra koll på detta.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Nä (NT)

Dels vet jag inget om Neogames planer om Mörkret. Dels vet jag inget om mina planer om eterseglare. Slutligen vet jag inget om vad du har planerat. Således är det bästa svar jag kan ge ett rungande "kanske".
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: På tal om (SPOILER)

"Hur pass mycket krig, demoner och fan skap ska inträffa? Jag har nämligen inte bra koll på detta."

Ingen vet.

Här står lite att tänka på om saken.
 
Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
Re: På tal om (SPOILER)

"Hur pass mycket krig, demoner och fan skap ska inträffa? Jag har nämligen inte bra koll på detta."

Tillräckligt mycket för att nästan alla länder går under.

"Men det står i någon modul att Spelledaren bör ej starta ett nytt krig mellan alver, tiraker & Dvärgar "Då detta blir en fruktansvärd belastning för folken."

Kriget kommer antagligen inte vara mellan alver, dvärgar och tiraker. Antagligen kommer det att vara mellan alver och demoner, dvärgar och demoner, tiraker och demoner, människor och demoner.

Förresten, var har du läst att man inte ska starta ett nytt krig mellan dvärgar och tiraker?

Mvh Victor Palm

I'll be back

PS. Hur är relationerna mellan Mundanas ondskefulla kulter? T ex: vad tycker Azradeus barn om Xinukultister? DS.
 

Kwarzim

Veteran
Joined
1 Jun 2002
Messages
125
Location
Dikanäs
Hin hole [OT]

"Här står lite att tänka på om saken."

Hmm.. jag läste nåt om Hin hole och då slogs jag av tanken att en av mina klasskompisar är släkt med han, det ni! :gremwink:
 

Arvid

Warrior
Joined
21 Feb 2002
Messages
399
Location
Uppsala (och Piteå)
Re: Kan du utveckla det?

Det är ingen som helst nytta i att fråga sådant. Det lämnas över till spelledaren och det skulle ändå bara vara dumt om Neogames gav svar på frågan. Jag skulle bli less om jag fick ett svar på det. På samma sätt tycker jag att en del saker skulle kunnat utelämnas i legender och hemligheter.
 

Zalpurgius

Veteran
Joined
24 Oct 2001
Messages
129
Location
Tidaholm
Re: På tal om (SPOILER)

ok, jag går med på att jag inte har läst något om att Tirakerna är inblandade. Men jag trodde det.
Det står i Alvboken.

Vad de två kulterna har för tankar om varandra? humm...de är relativt "onda" så de ska nog komma överens. Men men, religioner är inte mitt område.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Det beror på. De sanarialver som känner till peripetin har rätt mycket makt och vet att Drezin inte är ansvariga för Förbannelsen. Om det kommer främja deras sak kommer de antagligen att slå sig ihop med Drezin, och hoppas på att eftervärlden kommer minnas dem som "de som räddade Alliansen undan peripetin" snarare än "de som slog sig ihop med Drexin, mörkrets avkomma m.m. invektiv". Antagligen bör Liljans Garde göra sig redo för en hel del konstiga order inom en nära framtid...
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Re: Kan du utveckla det?

Jo tack. Neogames har en hel del konstiga tendenser till att konstruera/skriva en bok snarare än en spelvärld.

/Johan
 

Korpen

Hero
Joined
4 Jun 2002
Messages
1,208
Location
Stockholm
Som jag ser det: NEJ!
Anledningen till att alverna stack innan förrra Mörkret var att de trodde sig stå på den förlorande sidan, vilket också visade sig sant då mörkret bröts. Alverna återvände för att försäkra sig om mörkrets seger nästa gång (läs: nu). Sanari har nog en inställning som är rätt lik brödraskapet.
 

litleme

Warrior
Joined
23 Jun 2001
Messages
279
Location
örebro
ja har tänkt lite ...(något som inte händer allt för ofta) men med tanke på att dvärgar och tiraker var alierade förra mörkret så borde det så borde det inte vara omöjligt att rasera i mudana skapar en alians .

det andra jag har tänkt på är frågan om neogames ska skapa en modul som behandlar en tid då mörkret redan har kommit (demonernas stats i fältslag m.m) det skulle va skitkul =)
 
Top