Nekromanti Alv blåser bort

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Det här är en töntig alv som jag kladdade i photoshop. den tog 1st Dr Horrible att göra, från start till finish inklusive pauser för att titta på captionade kattungar och sådant... så ~40 min ungefär? Oh, och den saknar pupiller för att den extraknäcker som superhjälte på fritiden, för att spara ihop till tandläkarutbildningen.
 

Attachments

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Najs. Tja, lite underarbetad men klart najs.
Gillar förresten munnarna du gör, ser väldigt realistiska ut. Jävligt bra gjort helt enkelt.

Avsaknaden av pupiller är inte heller så fel tycker jag. Hade du ramat in ögonen med någon fånig Zorro-mask, ja du hade det blivit patetisk superhjälte av alltsammans. Nu tycker jag personligen bara att den ser evil ut med de ögonen, coolt.
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
'underarbetad' låter som en mycket negativ sak i sammanhanget, och jag vet inte exakt vad du menar med det. Var det inte du själv som hyllade speed paints tidigare?
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Menar inget negativt. Menar bara att den... saknar mycket. Speedpaints i all ära, men den känns väldigt mycket speedpaint än jag blivit van att se dig göra. Du brukar ju dola till håret och så där med. Tror den touchen hade gjort mycket faktiskt. Dessutom tycker jag att hår, läppar och dylika detaljer sådant du är väldigt skicklig med.
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Om du med 'dola' menar 'dona' förstår jag din mening, om du med 'dola' menar 'dolla' tycker jag att du har fel.
Menar du 'dola' så försåtr jag helt enkelt inte vad du pratar om, och det gör inte min svenska ordbok heller. ne.se säger: "dola [do:´-], odetonerat sprängämne som kan finnas kvar i t.ex. ett borrhål efter sprängning."

känns väldigt mycket [mer?] speedpaint än jag blivit van att se dig göra
Och hm... din hela 'kritik' går alltså ut på att den här bilden inte uppfyller dina mål med mina teckningar? (eller, i det här fallet: slöklotter)

Tja. Då kan vi nog sluta oss till att det varken gör dig eller mig någon nytta :gremtongue:
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Jag tycker bilden är strålande. Både karaktären och rumsligheten är grym. Enkelheten i tekniken drar inte ner bilden ens det minsta.

Om man ska vara petig, i avsikt att vara konstruktiv, så är det något skevt i hur höger och vänster öga och ögonbryn stämmer överens. Jag skulle säga att det är figurens högeröga (till vänster i bild) som är något skevt placerat. (Spegelvänd bilden så ser du det säkert också.) De ser inte riktigt ut att höra hemma i samma tredimensionella huvud.

Jag har inte kommenterat dina många bilder innan, men jag tycker du är begåvad och gör fina bilder.
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Mjo, du har helt rätt i att det är en hel del skevt i det här ansiktet. I grundsyfte var det för att visa på någon slags snyggare vinkel, men det misslyckades, som sådant så ofta gör (skiss: http://i197.photobucket.com/albums/aa289/Xhakhal/alviblstcopy.jpg ) och efter att ha meckat lite med det och flyttat runt ögon och ögonbryn (under hela 'So They Say') fick jag nog och lät det stå XD Huruvida det var rätt gjort eller inte är nog öppet för diskussion.

Jag tyckte det var 'bra nog för stunden' helt enkelt, vilket delvis förmodligen berodde på en hel del hemmablindhet vid det laget :gremwink: Men, bättre lycka med både det och vinkeln nästa gång antar jag :gremsmile:
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Om du med 'dola' menar 'dona' förstår jag din mening
Mjo. Just så ja.

Och hm... din hela 'kritik' går alltså ut på att den här bilden inte uppfyller dina mål med mina teckningar? (eller, i det här fallet: slöklotter)
Mjaeeeeej... Kritik kan man väl inte kalla det. Mer en allmän kommentar som säger att: "Synd att det inte var iaf några fler detaljer. Speciellt eftersom du är bra på detaljer."
... Serrru! :gremwink:
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Det hade ju varit coolare om du menat sprängmedel :gremfrown:

Okej!
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Lotus, det kan faktiskt stämma. Vi behöver alla äta, och mina bilder är förhållandesvis rätt billiga :gremsmile:
 
Top