DoD Altors Vidder presenterar: DoD-poddens bokcirkel

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,260
Location
Örebro
DoD-podden - Magnus och Robert.jpg

DoD-Podden presenterar
Bokcirkeln #1: Drakar och Demoner 1.0


Jag och Magnus har bestämt oss för att starta en bokcirkel i DoD-podden! Vi kommer där att läsa igenom olika böcker och diskutera dem i ett avsnitt. Det är inte helt spikat, men vi kommer troligen att köra det kronologiskt, vilket innebär att först ut är Drakar och Demoner 1.0 som släpptes 1982.

Vi kommer att spela in avsnittet söndag 10/3! Om ni har minne från, tankar om eller frågor angående produkten så är ni välkommen att tycka till här eller mejla oss på info@bortom.nu. Vi behöver feedbacken senast 12.00 den 10/3 för att kunna få med det i avsnittet.

Du kommer att kunna höra avsnittet i Altors Vidder då det är redigerat och klart.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,260
Location
Örebro
Bokcirkel 001.jpg

Idag så inleder jag och @Magnus Seter vår resa igenom Drakar och Demoners med hjälp av vår Bokcirkel. Först ut är en djupdykning i var allt började, nämligen Drakar och Demoner 1.0 som gavs ut 1982. Vi går igenom allt innehåll och lämnar våra spontana åsikter. Utöver det så passar vi även på att ställa triviafrågor till varandra för att se vem som läst mest och bäst!

Känn er fria att skälla på våra åsikter om ni se oss på GothCon! ;)

I avsnittet nämner iv också Mattias Westermarks unboxing av Drakar och Demoner 1.0. Du hittar den här:
 

aknaton

Apostat
Joined
3 Jun 2008
Messages
219
Location
Ronneby
View attachment 17368

Idag så inleder jag och @Magnus Seter vår resa igenom Drakar och Demoners med hjälp av vår Bokcirkel. Först ut är en djupdykning i var allt började, nämligen Drakar och Demoner 1.0 som gavs ut 1982. Vi går igenom allt innehåll och lämnar våra spontana åsikter. Utöver det så passar vi även på att ställa triviafrågor till varandra för att se vem som läst mest och bäst!

Känn er fria att skälla på våra åsikter om ni se oss på GothCon! ;)

I avsnittet nämner iv också Mattias Westermarks unboxing av Drakar och Demoner 1.0. Du hittar den här:
Eftersom jag redan hade RQ2 och Traveller när första lådan kom ut så tyckte jag detta var underväldigande. Det dröjde många år innan jag köpte ett svenskt rollspel igen.

Men ett mycket trevligt initiativ med bokcirkeln :)
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,260
Location
Örebro
Eftersom jag redan hade RQ2 och Traveller när första lådan kom ut så tyckte jag detta var underväldigande. Det dröjde många år innan jag köpte ett svenskt rollspel igen.

Men ett mycket trevligt initiativ med bokcirkeln :)
Tack för det. Jag kan tänka mig datt det var något helt annat för dig då än Magnus.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,263
View attachment 17603

Jag och @Magnus Seter kommer att gå igenom Spindelkonungens pyramid i andra avsnittet av DoD-poddens bokcirkel! Vill du kommentera boken och få med dina tankar i avsnittet så behöver vi ha din feedback till lördagkväll den 20/4.
Vore kul om ni också tittade lite på nyversionen av äventyret som kom till FANTASY! om ni har tid! Vore kul att se hur farbror Fager ändrat sig sedan ungdomen och förändrat äventyret.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Vore kul om ni också tittade lite på nyversionen av äventyret som kom till FANTASY! om ni har tid! Vore kul att se hur farbror Fager ändrat sig sedan ungdomen och förändrat äventyret.
Oj, den har jag inte tyvärr!
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,260
Location
Örebro
Vore kul om ni också tittade lite på nyversionen av äventyret som kom till FANTASY! om ni har tid! Vore kul att se hur farbror Fager ändrat sig sedan ungdomen och förändrat äventyret.
Jag hade tänkt nänmna det - särskilt då en kommentar redan påpekat det. Men jag kan tyvärr inte gå in djupare på det då jag inte har boken ifråga. Jag har haft två, men de har sålts och givits bort i samband med att jag gjorde mig av med allt till Fantasy!.

Jag hade tänkt passa vidare den bollen till @Magnus Seter som har alla svenska rollspel och hälften av alla utländska - men ser nu att han inte heller har den. Så tyvärr kommer vi inte kunna göra någon djupare analys där!
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,260
Location
Örebro
Bokcirkel 002.jpg

Avsnitt 2 av DoD-Poddens bokcirkel är här. Denna gången är det Spindelkonungens pyramid som vi avhandlar och du får även svar på frågan "Hur länge kan man tala om ett 16-sidigt äventyr? (Svaret är nästan precis två timmar.)
 
Top