Nekromanti alternativa regler till Vampire

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: If it ain't broke, don't fix it.

"Du lägger ett par tärningar på en tesked, värm försiktigt under skeden tills tärningarna smält sen är det bara hela i det i en spruta och skuta i väg !"

Det där är ju att sila tärningar, inte snorta! Att snorta tärningar är att mala sönder tärningar till ett fint pulver och suga upp dem med näsan medelst ett sugrör.

Och ska du nu sila tärningar, tänk på att inte dela sprutorna med andra och noggrant rengöra dem efteråt, eller byta dem. Hepatit och HIV är inte skoj.

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Tärningsmissbruk

J-la nollåttor! Det enda rätta sättet att snorta tärningar är från spetsen på en jaktkniv!

Nightowl, norrlänning som sett för många filmer med Clintan

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!
 
G

Guest

Guest
Re: Tärningsmissbruk

Men jo jo jefla bönder alltså ska man snorta med en kniv, va ? Då skär man ju upp hela nylet, typiskt er lantisar att vara så macho-betonade :gremwink:

... Doedinan som förövrigt inte tycker om bönder, -"Dom borde avskaffas"
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Mycket väsen...

Varför gör du så här mot dig själv? Kan du inte bara ta lite mer tid på dig och konvertera RP:na till ett befintligt system som du gillar, istället för att konstruera ett helt nytt?

-HNIC-
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Det finns ju anledningar...

Det är en massa arbete som behöver göras i vilket fall som helst, ens om man byter till ett redan utvecklat system... Saker som man vill behålla i världen måste t.ex. anpassas; om man gillar de befintliga superkrafterna så måste man ju komma på hur de skall hanteras i det nya systemet o.s.v...
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Tja...

Jag gillar Storyteller-systemet, men det kanske beror på att det var det system jag kom i kontakt med först. Visst är ju en del av reglerna idiotiska, men det jag inte gillar är bara detaljer jämfört med att konvertera hela klabbet.

Var det inte en drös av er här på forumet som hade en massa alternativa regler? Om ni orkar får ni gärna maila dem till mig.

-HNIC-
 
Top