Nekromanti Alternativa regler för Vapen och Skada till Fantasy!

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,228
Location
Tranås
Jag gjorde en sammanställning av de regler för vapen och skador som jag använder / kommer att använda när jag spelar Fantasy! Det blir många skadetärningar men det blir å andra sidan mer varierad skada i stället för en hög fast skada och en liten slumpmässig del. Det blev lite plats över så jag hittade på ett par speciella vapen också för att fylla den sista sidan. Ta gärna en titt, kom med synpunkter och rapportera gärna fel om ni skulle hitta sådana.

Dessa regler är nästan de samma som jag publicerat som en del av mina ganska omfattande husregler vid ett tidigare tillfälle, men jag tycker de förändringar som gjorts mellan Fantasy 2 och 3 är så pass bra att jag nog inte kommer att ändra på så mycket mer än det här i fortsättningen.
 

Attachments

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,228
Location
Tranås
Sno så mycket du vill, ju mer av det som hamnar i någonting officiellt desto gladare blir jag :)
 

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,228
Location
Tranås
Det är det absolut, fast det är några grejer jag skulle vilja fixa till först så jag kan väl skicka en uppdaterad version till dig så kan du lägga ut den.
 

Gobblewix

Veteran
Joined
8 Mar 2016
Messages
9
Grymt fint jobb! Jag skall nyttja dessa vapen med vördnad. Skulle du möjligtvis vilja posta priser på alla dessa vapen också? (Framförallt Hakebössan är lite intressant då den finns med i Grundboken 3.0 men ej längst bak i kostnadstabellen)
 
Top