Nekromanti Alternativa användningsområden för Elementarer etc

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Ja och dessutom så bär inte gemene grisodlare upp till de studiemässiga krav som det krävs för att bli en magiker, jag menar om kunskapen att lära sig läsa och skriva är en utmaning vad är då inte prestationen att lära sig bruka magi?

Sedan tillgången till de institutioner som lär ut magi är det inte alla som har råd med IIRC så är studieavgifterna ganska dyra och är rimligen något som inte kreti och pleti har råd med. SÅ är det iaf i mitt mundana.
 
Joined
7 Dec 2001
Messages
1,052
Location
Stockholm
Sunaris alvljus är Eleas påhitt, for the record. Det är möjligt att de dyker upp i tryck iom alvermodulen, men upphovsmannen hade visst några reservationer mot ändringar gjorda av modulförfattaren. Nåja, det får vi väl snart se.
Jodå de Sunariska alvljusen kommer med i form av en något komprimerad version av Eleas ursprungstext. Det lustiga var att han hade samma idé som jag själv om magiskt upplysta alvstäder men då hans version kändes bra mycket mer genomtänk än min så frågade jag om jag fick låna in den till Alver.

De ändringar du talar om var mitt förslag att byta namn från "Sunariska alvljus" till "Sanariska stjärneljus" för att 1. Påvisa att sanari är upphovskällan = ge credit till stammen 2. Förtydliga att det inte handlar om stearinljus vilket benämningen "alvljus" kan få en att tro. Eleas var dock inte pigg på någon ändring så det gamla namnet behölls.

/Sebastian - som ser fram emot sitt numrerade nummer 1 ex av specialutgåvan av Alvboken :gremsmile:
 
Top