Nekromanti alternativ värld till neotech

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
I Nordmannens inlägg finns det flera bra ideer.

Jag fick intrycket och inspirationen till en värld där det är fattiga och svaga mot rika och mäktiga samt de som är fattiga men som "fjäskar" och försöker vara rika - i samband med de sistnämnda har något utav slaveri uppkommit.
 

Red_dragon

Veteran
Joined
20 May 2003
Messages
31
Location
karlstad
N2 världen är bra hatar mosnter så det är gött att slipap dom i N2. där i mot modar man om mycket i världen när man är SL man beskriver ju knappast stärder och sådant som det är beskrivet i böckerna då är det inge kul.
 

han göte

Warrior
Joined
28 Oct 2004
Messages
214
Location
Falun
jag har inte tänkt så mycket på det..men de flesta skulle ligga vid havet så de skulle fiska..men de skulle även ha konstbyggda åkrar inomhus så de kan odla året om..men även ha åkrar utanför staden som de skyddar
 

nexussix

Warrior
Joined
23 Aug 2001
Messages
260
Location
Stockholm
Re: Filmsvar

Idéerna är intressanta men mycket har gjorts tidigare på exakt det temat. Menar inte det som något negativt menar bara att det kan spara mycket tid att kolla upp vad som redan finns. Exempel på tidigare rollspel med liknande upplägg: Mutant 1 & 2, till viss del även M-UA. Wastelands (svenskt spel, http://rollspel.com/andrarpg/rpg6.htm ).

En annan lite alternativ värld till N2 hittar ni här: www.nexussix.se
(reklam :) )
 

vertigo

Veteran
Joined
2 Jul 2003
Messages
31
Location
Höör, skåne, Malmöhus landsting, Sverige
Finns i bland annat scenariot "Projekt 84HDS" eller något sånt och något annatr med Ultech inblandat... Om du ger mig din mailadress så kan jag skicka över beskrivningarna på dom.. (Är egentligen en & samma, men finns lite olika modifikationer på dom tror jag..) Har själv använt dom, är ett slags mellanting mellan metall, varulv och Predator... Faktiskt användbara, ger ett jäkla motstånd mot RP...
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
jag funderar på att börja skriva på en rollspel värld..eftersom jag gillar neotechs regler och cybertech o allt sånt så undrar jag om ni tycker de skulle vara kul med en alternativ värld till neotech med lite monster o så??

Själv tycker jag att med den ytliga världsinformation som finns till Neotech så är det som att utveckla sin egen "spelvärld". Och Monster finns det, men ni kanske inte håller med då jag säger att människan är det värsta monstret. Människan är så flexibel varelse så att den går att använda till både cannon fodder och plot hooks och mäktiga fiender.

Jag har förståss själv funderingar på att smyga in lite övernaturligt, men har inte kommit dit än.

/Honken
 
Top