Jag tror nästan aldrig jag spelat rollspel på annat sätt än sittande kring ett bord. Rent hälsomässigt är ju stillasittande ingen höjdare, så frågan är vilka alternativ som finns för att lösa det. Kanske lösningen inte ligger längre bort än på ett kontor (ståmöten, "walk-n-talk"-gåmöten, etc), men hur skulle det funka i praktiken? En tanke som slår mig är att spelmöten ofta är relativt långa och att det blir svårt att orka så så länge, men alternativet kanske kan vara att (iaf spelare) står upp när det är den specifika spelarens tur att agera. Då blir det ju iaf "sitta/stå" aktivitet.
Är det någon som testat att spela rollspel (läs: ej LARP) på annat sätt än att sitta runt ett bord?
EDIT: Och jag förstår givetvis att det finns spelare med funktionsvariationer som kanske inte har den här möjligheten, men ser gärna att diskussionen även handlar om hur de kan aktiveras på alternativa sätt.
Är det någon som testat att spela rollspel (läs: ej LARP) på annat sätt än att sitta runt ett bord?
EDIT: Och jag förstår givetvis att det finns spelare med funktionsvariationer som kanske inte har den här möjligheten, men ser gärna att diskussionen även handlar om hur de kan aktiveras på alternativa sätt.