Nekromanti Alltså, Järn!

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,834
Location
Stockholm
Äntligen har jag haft tid att faktiskt läsa Järn – och inte bara bläddra igenom och tycka att det är väldigt fint.

Och i takt med att jag läste så formligen sprutade inspiration och spelsug ut från boken och – via synnerven – in i hjärnan (närmare bestämt till fantisatorn i hjärnan).

Jag vill skapa en rollperson NU. Jag vill spela NU. Jag vill bygga spelvärldar NU. Jag vill skriva Järn-hack NU.

NU, dammit, NU!
 

Robert

Warrior
Joined
22 Feb 2014
Messages
246
hakanlo;n146868 said:
Aha, det är därför min husregeltråd ekar tomt - för att det egentligen inte behövs några.
Ha, ha, vi börjar köra på onsdag så då kanske vi kan börja fylla på den sedan.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Lite mellan allt annat Järn-skrivande håller jag på att hacka Järn till Blå Himmel. I den här takten blir det kanske speltest till våren.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Glöm inte:

Järnvägen, också western men mer fokus på nybyggarna och järnvägsbyggandet.

Järnet! (Action!)

Järnridån (andra världskriget)
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
.113;n147046 said:
Järnridån (andra världskriget)
"Järnkorset" borde det väl vara.

Och glöm inte: "Rost", det post-apokalyptiska spelet. Fast nu var det ju någon annan forumit som gjorde ett spel med det namnet, så jag får väl gå tillbaka till "Undersidans arvtagare", om sand, motorvrål, bensinjakt och avsågade hagelbrakare i Australiens vildmark efter att maskinerna stannade.
 

hakanlo

Hero
Joined
25 Oct 2008
Messages
976
Location
Södra stockholm
Jag har faktiskt funderat på att använda Järn till The One Ring också. Det är ett bra spel, men jag tror Järn skulle passa perfekt i den settingen. Om man använder klanmekaniken får man något jag tycker saknas i The One Ring - relationer till personer i sin hemort.

Vad hacket skulle heta? Järnringen, så klart.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
hakanlo;n147061 said:
Jag har faktiskt funderat på att använda Järn till The One Ring också. Det är ett bra spel, men jag tror Järn skulle passa perfekt i den settingen. Om man använder klanmekaniken får man något jag tycker saknas i The One Ring - relationer till personer i sin hemort.

Vad hacket skulle heta? Järnringen, så klart.
Borde inte det namnet användas till ett hack baserad på The Dark is Rising?
 

Cieylor

Veteran
Joined
18 Jan 2014
Messages
150
Dante;n146804 said:
Äntligen har jag haft tid att faktiskt läsa Järn – och inte bara bläddra igenom och tycka att det är väldigt fint.

Och i takt med att jag läste så formligen sprutade inspiration och spelsug ut från boken och – via synnerven – in i hjärnan (närmare bestämt till fantisatorn i hjärnan).

Jag vill skapa en rollperson NU. Jag vill spela NU. Jag vill bygga spelvärldar NU. Jag vill skriva Järn-hack NU.

NU, dammit, NU!


Omöjligt att låta bli. Omöjligt. :)
 

Attachments

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Krille;n147053 said:
"Järnkorset" borde det väl vara.
Jag har ingen aning om hur det där skulle gå till, men jag är redo att lova bort en förstfödd eller två för att se det hända!
 

Doktor Laser

Warrior
Joined
9 Feb 2015
Messages
224
Pendragon;n147153 said:
Jag har ingen aning om hur det där skulle gå till, men jag är redo att lova bort en förstfödd eller två för att se det hända!
Och där började min hjärna redan spåna på hur man bygger om klanformuläret till ett kompaniformulär...
 
Top