Nekromanti Allt fläsk...

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Åkej, så här är det. Jag har en trilogi zombie-äventyr som jag kör i den lokala spelföreningen (och ja, All Flesh är reglerna som används). Det första äventyret hette "Skövde Matfestival"... och handlade egentligen mest om en zombie-epidemi som slog till mitt i Skövde en tisdagkväll när spelarna satt nere i spelföreningen och spelade rollspel. Äventyret bestod mest av att spelarna gjorde sig själva som rollpersoner, och sen kom en massa zombiesar och åt allt. Det fanns en karta över Skövde också.

Titeln på första äventyret kommer av den årliga matfestivalen i Skövde, då alla dräller ner i centrum och äter massor med ynkans små portioner mat och sköljer ner det hela med ohemula mängder öl. En zombie-karneval i Skövde kunde gott låna matfestivalens titel, tyckte jag.

Nu på tisdag blir det dags för uppföljaren, "Skövdes Andra Matfestival: Men Han Rör Ju På Sig!"*, och det kommer i princip bli mer av samma innehåll. Varför ändra ett vinnande koncept?

Så frågan är vad jag ska kalla den tredje delen i trilogin för? Titeln behöver inte ha något med innehållet att göra, men det ska ha en dum hänvisning till a) något svenskt, som b) går att misstolka som att det hade något med zombies att göra, och c) blir tokdumt kul om man misstolkar det.

* ... och DEN referensen hänvisar förstås till Martin Ljungs klassiska sketch med två herrar på en restaurang:
- Är inte det Fingal Olsson som sitter därborta?
- Nä, han är väl död?
- ...men, han rör ju på sig!

Synerligen passande i svenska zombie-teman. :gremwink:
 

KaGGe

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
196
Location
Umeå
Skövde Matfestival part III : The Dead strikes back om du vill ha nått som skulle kunna komma från usa.

Skövde Matfestival: Tredje gången Gilt ( stavfel? )..
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,592
Så frågan är vad jag ska kalla den tredje delen i trilogin för? Titeln behöver inte ha något med innehållet att göra, men det ska ha en dum hänvisning till a) något svenskt, som b) går att misstolka som att det hade något med zombies att göra, och c) blir tokdumt kul om man misstolkar det.
Prova hjärna smörgåsbordet.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
"Skövde Matfestival H2O - Jag åt dig redan förra sommaren"

[Tvåan ovan skulle eg. vara upphöjt till, men det finns inte med här]
 

-BoNe-

Warrior
Joined
9 Jun 2003
Messages
209
Location
Kalmar
hoho..

Skövde: När marken blir ett smörgåsbord.

Skövde: mmmmm va din granne var fyllig..
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Men naturligtvis - "Hell and Gore"!

(mel: Helan går)

Hell and Gore
Chung Hop father Allan, Allan lay
Hell and Gore
Chung hop father Allan lay
And then some in the hell and tar
and hell are in the Half and four.
Hell and Gore!
Chung Hop father Allan lay!
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Re: Men naturligtvis - "Hell and Gore"!

Nej, nu har du FEL. Det fattar du väl - DIN egna kampanj kan ju INTE heta så. Göromgörbättre.

,-P
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
Upphöjt till (feting-OT)

Skriv <SUP>Text</SUP>, så blir det <SUP>Text</SUP> Nedsänkt kallas SUB, överstruket STRIKE, sen kan jag inte så mycket mer just nu.

Glöm inte att aktivera HTML.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Re: Upphöjt till (feting-OT)

Skriv <SUP>Text</SUP>, så blir det <SUP>Text</SUP>

Jag tror du menar "SUP" (Superscript) snarare än "Text"? ,-)

Jo, jag får slå på HTML.
 

Azk3r

Veteran
Joined
26 May 2003
Messages
75
Location
Jönköping
Skövde Matfestival: jag måste nog spy
Skövde Matfestivall: det stinker ruttetfläsk
Skövde Matfestival: jag tror jag åt ruttetfläsk
Skövde Matfestival: jag tappa aptiten
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Usla fläskförslag:

Tjaha, det enda jag kan spotta u rmig på rak arm torde vara
"Skövde Matfestival: Det går lika bra med selleri", "Skövde Matfestival: Nu tar vi en lille en", "Skövde Matfestival: Påtår" och "Skövde Matfestival: Helmut Lotti måste dö". Jag vet, jag skäms.


Storuggla, han måste bara
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,109
Location
Tindalos
Två Snabba

Mat Igen - I Festivalyran Kan Ingen Höra Dig Äta

Skövde Matfestival Directurs Cut: Hannibal vs Tina - en studie i kokkonst (med Tomas T. som mat-gast) H vs T
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Basenanjis förslag:

"Vi Går Igen (till Skövde Matfestival)"!!

eller:

"Som Bi eller Bä? - info om råvaruproducenter på Skövde Matfestival 2004"!

eller:

"Odödliga recept- en resa i gastronomins tecken. På Skövde Matfestival 2004! Surfa in på: www.skovdemat2004.nu "

/Basenanji
 

Knubbhövding

Veteran
Joined
23 Apr 2001
Messages
42
Location
Luleå, Arktiska tundran, lappträsk.
Så frågan är vad jag ska kalla den tredje delen i trilogin för? Titeln behöver inte ha något med innehållet att göra, men det ska ha en dum hänvisning till a) något svenskt, som b) går att misstolka som att det hade något med zombies att göra, och c) blir tokdumt kul om man misstolkar det.
Matfestivelen III: En Stor Stark (och något att dricka till, tack).
----------||----------: No More Mr Live Guy.

Näe, fan, det här var inte lätt. :gremsmile:
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,896
Location
Barcelona
Små siffror (besserwisservarning)

Men eftersom tvåan i H2O ska vara nedsänkt och inte upphöjd så spelar det ju egentligen ingen roll. :gremtongue:
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Ännu uslare

<blockquote><font class="small">Citat Storuggla:</font><hr />
"Skövde Matfestival: Det går lika bra med selleri" [/quote]
Det går lika bra med celler i :gremcrazy:
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,109
Location
Tindalos
... bakgatan slutade i en återvändsgränd.. Han vände sig om och såg nu hur den hungriga folkmassan närmade sig. Brölande, dreglandes och med kurrande magar släpade de sig framåt. Deras ögon var lika ihåliga och livlösa som undernärda personer men dessa varelser ville ha mer...

Han letade desperat efter något tillhygge på marken men fann inget. Han slängde sin kockmössa åt sidan och av någon anledning stötte han emot förklädet som var nersölat av stekflott och spilld thaisås. Han sträckte ner handen i fickan och drog fram vad han hittade. Ett dåraktigt flin utvecklades på hans läppar och det övergick därefter till ett vansinnesskri när han kastade sig mot folkmassan endast beväpnad med ett par Chop Sticks...

/PAX
 
Top